Yazılı Ödevlerden Örnekler (19 Ocak 2015)

Burada yer alan ödevlerde, dil anlatım ve imla kuralları açısından bir düzeltme yapılmamıştır. Ödevler, öğrencilerimizin gönderdiği şekilde yayınlanmıştır. 

 

İpek Kurtoğlu, 10/A

Ders: Yönetim Bilimi
Konu: “6287 Sayılı Kanunun TBMM’den Geçmesi Sırasında İktidarın ve Muhalefetin Tutumunu İnceleyiniz.”

11.03.2012 tarihinde Meclis’te kabul edilen ve “4+4+4 Kanunu” olarak da bilinen 6287 sayılı kanunun temel çıkarılma nedenleri, eğitimi 12 yıllık ve zorunlu hale getirmek, imam hatip ortaokullarını yeniden açmak olarak bilinmektedir. Durum, muhalefet ve iktidar tarafından çok farklı yorumlanmakla birlikte bizleri de kuşkuya düşürmektedir. Bu süreçte muhalefet partilerden özellikle CHP’nin konu hakkında bu kadar ısrarcı olması da şaşırtıcı bir durum. Devamı için… 

Doğa Erdem 10/B

Ders: Yönetim Bilimi
Konu: “6287 Sayılı Kanunun TBMM’den Geçmesi Sırasında İktidarın ve Muhalefetin Tutumunu İnceleyiniz.”

Genel olarak bakıldığında, 2012 yılının Türkiye için tam bir eğitim yılı olduğu ifade edilebilir. Bu yılda, eğitim sisteminde köklü değişiklikler için temel oluşturulmuş ve çok önemli gelişmeler yaşanmıştır. Şüphesiz, kamuoyunda “4+4+4” olarak bilinen 6287 sayılı kanun, bu yıla damgasını vurmuştur. “4+4+4” sistemi ilk olarak 20 Şubat 2010’da AK Partili Grup Başkanvekilleri ve bazı milletvekilleri tarafından Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Başkanlığına sunulmuştur. Çok tartışılan bu teklif TBMM Milli Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonunda 11 Mart 2012’de kabul edilmiştir. 29 Mart 2012 tarihinde ise TBMM Genel Kurulunda kabul edilmiş ve 11 Nisan 2012’de Resmi Gazete ’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Bu kanun başlıca üç ana başlık altında incelenebilir. Devamı için… 

Mercan Çaparoğlu10/B

Ders: Yönetim Bilimi
Konu: 6287 Sayılı Kanunun Görüşülme Süreci

Kamuoyunda ''4+4+4'' olarak bilinen ve zorunlu eğitimi kademeli olarak 12 yıla çıkaran 6287 sayılı kanun, 30 Mart 2012 tarihli resmi gazetede yayınlanarak yürürlüğe girmiştir. Bu yasa tasarısının hükümet tarafından sunulmasının nedeni Milli Eğitim Bakanı Dinçer'in yaptığı bir konuşmada şu şekilde dile getirilmiştir; "Bu kapsamda öğrencilerin yaş grupları ve bireysel farklılıklarını dikkate almayan 8 yıllık kesintisiz eğitimle ülkemizin en önemli zenginliği olan genç nüfusu bilgi toplumunun gerektirdiği bilgi ve becerilerle donatmanın mümkün olmadığından hareketle eğitim sistemimizde yeni bir yapılanmaya gidilmiştir". Devamı için… 

Öykü Özdemir 10/C 

Ders: Yönetim Bilimi
Konu: 6287 Sayılı Kanunun TBMM’den Geçmesi Sırasında İktidarın ve Muhalefetin Tutumu

Kamuoyunda 4+4+4 olarak bilinen, 30 Mart 2012 tarihinde kabul edilen 6287 sayılı ilköğretim ve eğitim kanunu ile bazı kanunlarda değişiklik yapılmasına dair kanun ilk olarak 20 Şubat 2012 tarihinde iktidar tarafından TBMM’ye sunulmuştur. Eğitim sisteminde birçok değişikliğe yol açan bu kanun gerek TBMM’de gerekse kamuoyunda pek çok tartışmaya yol açmıştır. Bu kanun ile birlikte gelen temel değişiklikler şunlardır: Devamı için… 

Aslı Aldemir 11/C   

Ders: Almanca
Konu:
Mein Zimmer 

Mein Zimmer ist das beste Zimmer in meinem Haus für mich. Es hat fast ca. 20 qm und es ist wirklich schön. Fast alle Möbel in meinem Zimmer sind weiß, weil weiß meine Lieblingsfarbe ist. Ich habe mein Bett rechts an die Wand und neben die Heizung gestellt und davor steht ein ganz kleiner Tisch. Den Schreibtisch habe ich vor das Fenster gestellt. Devamı için…  

Batu Sarıcalı 6/B   

Ders: Almanca
Konu:
Ein Tag aus meinem Leben 

Samstags stehe ich ein bisschen später auf. Meine Mutter und ich frühstücken dann zusammen. Samstags esse ich immer Pfannkuchen. Danach spiele ich ein bisschen I pad. Anschließend mache ich meine Hausaufgaben. Samstags gehen wir immer einkaufen. Wir kaufen Essen für den Abend ein. Dann kochen wir zusammen. Devamı için…  

Berke Odacı 9-B    

Ders: Almanca
Konu: Meine Mutter und Mein Vater 

Meine Mutter heißt Jülide Odacı. Sie ist vierundvierzig Jahre alt. Sie wohnt in Izmir. Sie ist eine Kinderärztin. Sie arbeitet in Selçuk. Sie kann Englisch. Sie hat viele Hobbys, sie liest Buch. Sie liebt Reisen. Sie kocht sehr gut Essen. Sie liebt Film seihen, Musik hören. Sie spielt Violine. Mein Vater heißt Giray Odacı. Devamı için… 

Erdoğan Cem Keser 5/E 

Ders: Almanca
Konu: Mein Freund Yiğit 

Er heißt Yiğit. Er ist mein Freund. Er ist nett. Er ist lang. Er hat braune Haare. Er hat braune Augen. Er ist sehr fleißig. Er ist zehn Jahre alt.  Er kommt aus der Türkei. Er wohnt in İzmir. Er hat keine Telefonnummer. Er hat ein Bruder. Der Bruder heißt Kaan. Der Familienname ist Fanosçu. Er mag Basketball spielen. Er hat ein Computer. Er mag Computer Spiele. Er mag Pizza. Er lernt Deutsch. Er lernt English. Devamı için… 

Melda Akın 11/B                        

Ders: Almanca
Konu: Mein Tag 

Zuerst bin ich um 8 Uhr aufgewacht. Dann habe ich meine Zähne geputzt. Danach habe ich Frühstück mit meiner Familie gemacht. Ich habe mein Zimmer aufgeräumt.

Dann habe ich meine Hausaufgaben gemacht. Ich habe Musik gehört. Ich habe getanzt. Danach habe ich Computer und Volleyball gespielt. Devamı için… 

Meltem Şahin 9/E 

Ders: Almanca
Konu: Sich Vorstellen 

Ich heiße Meltem und ich bin 14 Jahre alt. Ich wohne in İzmir, İzmir ist in der Türkei. Ich spiele Volleyball und Fußball. Ich kann Englisch sprechen.

Ich habe eine Freundin. Sie heißt Emel. Sie ist 16 Jahre alt. Sie kommt aus der Türkei. Sie wohnt auch in İzmir.  Sie mag fotografieren und schwimmen gern. Sie spielt Klavier und Gitarre. Sie kann Englisch und Deutsch sprechen. Devamı için… 

Nilsu Çetin 9/D

Ders: Almanca
Konu: Jemanden Vorstellen 

Sie heißt Nina. Sie ist 14 Jahre alt. Sie kommt aus Deutschland. Sie wohnt in Berlin. Sie hat eine schlanke Figur. Sie hat lange, blonde Haare und blaue Augen. Sie hat viele Hobbys. Sie schwimmt gern. Sie spielt Klavier und Gitarre gern. Sie kann Englisch, Deutsch und ein bisschen Türkisch. Sie mag Pommes und Cola. Sie kocht gern. Sie hat einen Hund. Er heißt Pluto. Ihre Lieblingsfarbe ist blau. Ihre Lieblingsfächer sind Musik und Biologie. Nina hat einen Bruder. Er heißt Marco. Er ist 8 Jahre alt. Devamı için… 

Selin Egem Divrik 11/F

Ders: Almanca
Konu: Mein Zimmer 

Mein Zimmer ist groß.  Es gibt ein Bett, einen Schreibtisch, eine Schrank, einen Tisch, ein Balkon mit einem Stuhl und ein Bücherregal.  Ich schlafe mit meinem Plüschhund.  Es gibt zwei Kissen auf dem Bett.  Es ist warm und gemütlich.

Meine Vorhänge sind geblümt.  Ich habe mein Kommode links an die Wand gestellt.  Mein Bett steht zwischen dem Kommode und dem Schrank.  Auf der Kommode steht meine Stehlampe.  An den Wänden hängen viele Fotos mit meiner Familie und meinen Freunden. Devamı için… 

Selis Bike Aşıkoğlu 6/D

Ders: Almanca
Konu: Liebes Tagebuch 

Heute bin ich um 8 Uhr aufgestanden. Meine Mutter hat mir Frühstückt vorbereitet. Danach habe ich meine Hausaufgaben gemacht. Ich bin dann mit meinem Hund Şeker spazieren gegangen. Am Nachmittag hat mich meine Freundin angerufen. Ada ruft mich immer an. Sie ist eine gute Freundin. Manchmal ruft mich Öykü an und wir gehen zusammen einkaufen. Öykü und ich surfen gerne im Internet. Ich bin dann mit meiner Familie ins Kino gegangen. Wir haben einen lustigen Film angesehen. Devamı için… 

Seray Yalaz 11/F   

Ders: Almanca
Konu: Zimmerbeschreibung 

Mein Zimmer ist groß, hell und gemütlich. In mein Zimmer habe ich eine Tür.  Mein Zimmer Wände sind weiß. An den Wänden hängen viele Fotos mit meiner Familie und meinen Freunden und eine Franz Kafka Poster.  Ich habe modern Möbel, ein Bett, einen Computer und eine Plattenspieler. In Möbel habe ich viele Bücher und Kleidung. Links vor dem Bett gibt es einen Arbeitstisch und Bücherschrank. Es gibt auch den Computer auf dem Tisch. Es gibt mein Schrank links dem Computer. Neben dem Tisch steht ein Schrank. Auf dem Boden liegt ein Teppich. Auf dem Schreibtisch gibt es einer modernen Lampe. Meine Couch ist neu. Devamı için…

Yaren Bozar 9/E 

Ders: Türk Dili ve Edebiyatı
Konu: Çığlık 

Karşımdaki sallanan sandalyede gözleri meraklı bir şekilde dinliyordu. Renkli bir elbise giymiş şeffaf bir beden... Yaşama aç ama ona olabildiğince uzak. Ruhu bebek, hayalleri devdi sanki. Küçük değildi artık, biliyordu doğruyu yanlışı ya anlatmaya başladım. Yalnızlık vardı hayatta çocuk. Öyle bir yalnızlık ki peşinden ayrılmayan, gürültünün içinde kendi sessizliğini duyuran… Bazen hoştu belki ama yalnızlığın bile sınırları vardı bu dünyada. Özgür bırakılamadığın sağlam sınırlar. Bu yüzden yalnız değilim çocuk. Çünkü özgürüm ben. Zaman bile esir alamadı. Her saniye seni biraz daha büyüten, zihnini daraltan, kalıplara yerleştirmeye çalışan, sonu ölümün durağı olan trendi. Bu yüzden çok büyümedim çocuk. Yetişkinliğin farkında, çocuğum hala. Devamı için… 

Ecem Genç 11/C

Ders: Felsefe
Konu: Platon Milliyetçi midir? 

Platon ve milliyetçilik kavramını bir arada ele alıp aralarındaki ilişkiyi yorumlamadan önce kısaca Platon’u ve felsefesini tanıtmak istiyorum.

Platon, tanınmış bir matematikçi ve Yunan filozofudur. Aynı zamanda batıdaki ilk yükseköğrenim kurumu olan, modern üniversitelerin başlangıcı sayılan ve zaman zaman kendisinin de ders verdiği Atina Akademisi’nin kurucusudur. Asıl adı Aristokles’tir fakat fiziksel özellikleri, ona “geniş” anlamına gelen “Platon” lakabını kazandırmıştır. Arapçada “p” harfinin bulunmaması sebebiyle İslam uygarlıklarınca genellikle Eflatun adıyla bilinir. Platon, Sokrates’in öğrencisi, Aristotales de Platon’un öğrencisidir. Bugün Sokrates hakkındaki pek çok bilgiye Platon’un eserleri sayesinde ulaşıyoruz. Devamı için… 

Yavuz Mol 11/A 

Ders: Felsefe
Konu: Zihin boş bir levha mıdır? 

Deneycilik, empirizm veya ampirizm, bilginin duyumlar sayesinde ve deneyimle kazanılabileceğini öne süren görüştür. Bilginin kaynağı denemelerdir. Deneyci görüşe göre insan zihninde doğuştan bir bilgi yoktur. İnsan zihni, bu nedenle boş bir levha (tabula rasa) gibidir.

Deneycilik akılcılığın karşıtıdır. Akılcılığa karşıt olarak deneycilik, duyum ve deneyimle temellenen bilgileri bilgi olarak kabul etmektedir yalnızca. İnsan bilgisinin tek kaynağı deneyim ya da duyumdur buna göre. Bilginin kaynağında aklı gören rasyonalizm geleneğine karşıt olarak deneycilik her tür bilginin sonradan deneyimle, duyumlarla elde edildiğini ileri süren bir felsefi temele sahiptir. Devamı için…

Duru Deniz Apak 7/A

Ders: Sosyal Bilgiler

Konu: Dışarıya göç veren bir köyde yaşıyorsunuz ve köyün nüfusu giderek azalıyor. Bu köyden dışarıya yapılan göçü nasıl durdururdunuz?

Yıllardır köyümüzde 20-30 yaşına gelen herkes şehirlere taşınıyor. Askerliğini yaparak gelen erkekler ya da evlenme çağındaki genç kızlar, büyükşehirlerin yolunu tutuyor. Köyümüz gittikçe ıssızlaşıyor. Sakinleşiyor. Köyümüze yeni kimse gelmediği gibi yatırım da yapılmıyor. Kahvelerin önünden geçince tüm gençler orada boş boş oturuyorlar. Çok üzülüyorum ve çareler arıyorum. Bu duygu yoğunluğuyla başımı yastığa koyuyorum. Şöyle bir rüya görüyorum. Devamı için…

Cem Becit 5/A

Ders: Sosyal Bilgiler

Konu: Nerede O Eski Bayramlar Uzun yıllardır bayramı tek başına karşılayan emekli ilkokul öğretmeni ananem Asuman ARAS bu bayramda da eski günleri özlemle anacağını söylüyor ve ekliyor: “Bir varmış, bir yokmuş. Evvel zaman içinde, kalbur saman içinde, ben babamın beşiğini tıngır mıngır sallarken, bir zamanlar İstanbul'un içerisinde bayramlar yaşanırmış” Torunu Cem ile güzel bir sohbet başlıyor… Devamı için...

Onuralp Özsüer 6/C

Ders: Sosyal Bilgiler

Konu: Sosyal Bilgiler Dersi Olmasa, Hayatımızda Neler Değişirdi?

Sosyal Bilgiler dersi günlük yaşamımızda çok fazla öneme sahiptir. Sosyal Bilgiler dersi sayesinde kişiler, sosyal haklarını ve sosyal haklarının hangi kurumlardan talep edeceğini en iyi şekilde öğrenmiş olurlar. Dersten edinilen bilgiler ile öğrenciler hayata en iyi şekilde hazırlanırlar ve her bir hakkının hangi kurumdan isteyeceğini en iyi şekilde öğrenirler. Hakları bilmek kadar kullanma yollarını bilmek de çok önemlidir. Sosyal Bilgiler dersinde hem bunu öğreniriz hem de tarih ve coğrafya bilgilerini öğreniriz. Bu alanlar da Sosyal Bilgiler dersinde bize öğretilir. Coğrafya bilgisi herkes için gerekli ve hayatı kolaylaştırır. Yön bilgimiz gelişir. Aynı şekilde tarih bilgisi de geleceğimizin daha iyi olması için mutlaka bilmemiz gereken bir alandır. Devamı için...