Yazılı Ödevlerden Örnekler (18 Mayıs 2015)

Burada yer alan ödevlerde, dil anlatım ve imla kuralları açısından bir düzeltme yapılmamıştır. Ödevler, öğrencilerimizin gönderdiği şekilde yayınlanmıştır.

 

Emir Aracı 6/A

Ders: Sosyal Bilgiler

Konu: Cilalı Taş Devrinde Bir Gün 

Ben cilalı taş devrinde yaşayan dört kişilik bir ailenin büyük çocuğuyum. Babam ve annemin bir gölün yakınına kurduğu bahçenin hemen yanındaki barakada yaşıyoruz. Evimizin, yakınında yaşayan akraba ve aile dostlarımız ile mutlu bir hayatımız var. Devamı için…

 

Nehir İrem Tarakçı 5-E

Ders: : Sosyal Bilgiler

Konu: Siz Bir Bilim İnsanı Olsanız İnsanlığın Yararına Ne İcat Ederdiniz?  

Ben küçüklüğümden beri hep Ay’ın bile ötesine gidebilen bir uzay aracı icat etmek istemişimdir. Ama ben günümüzdeki teknolojiyle yapılan sadece robot mekanizmasıyla çalışıp, içine   insan binerse o kadar uzun bir yolculuğa insan vücudunun dayanamayacağı, gönderildikten en az on yıl sonra verileri yollayabilen düşük teknolojili bir uzay robotundan bahsetmiyorum.  Benim icat etmek istediğim makine içinde insanlarla en fazla iki ayda Mars’a Jüpiter’e ya da herhangi bir gezegene gidebilen, içinde aynı uzay istasyonu gibi spor tesisleri, yatakhaneler bulundurabilen bir uzay aracı. Bunu bir gün yaparsam adını “Güneş Sistemi Gezgini” kısaca GSG koymayı düşünüyorum. Devamı için…

 

Lidya İslamoğlu 8-A

Ders: : Türkçe

Konu : Kırmızı Pazartesi 

Adaletsiz bir toplum, sesini çıkarmayan halk, gözünü namus bürümüş iki kardeş ve bir suçsuzun hikâyesi diyebiliriz Kırmızı Pazartesi için. Bu etkileyici konu, yazarın anlaşılması zor ama bir o kadar da etkileyici üslubuyla birleşince çok sürükleyici bir eser ortaya çıkmış. Okuyucunun okurken eserden bir an olsun bile kopamayacağı bu eseri okumak, benim için zor oldu; bazen bir cümleyi iki defa okumak zorunda kaldım. Ama benim takılmalarım, bu kitabın sürükleyici bir kitap olmadığını düşündürtmedi. Devamı için…

 

Zeynep Pamuk 7-B

Ders: : Türkçe

Konu : Türkiye’nin Onurlu Askerleri 

Merhaba Türkiye’nin onurlu askerleri,

Öncelikle üzüm hoşafı ve ekmekler nasıldı? Karınlarınızı tok tutmuş muydu? Biz burada kilolarca yemek yiyip doymuyoruz, biliyor musunuz? Söylenip duruyoruz. Şimdi verseniz bize üzüm hoşafını ve ekmeği çoğu insan yüzünü buruşturup “Bu ne şimdi” veya “Ben bununla doymam ki” der. Çok acınası bir durum, değil mi. Ben de öyle düşünmüştüm. Siz kim bilir ne kadar sevinmiştiniz, kaç tane dua etmiştiniz 500 gram ekmek için. Devamı için…

 

Elif İskifoğlu 11-B

Ders: : Geometri

Konu : Dünyayı Değiştiren Beş Denklem – Michael Guillen 

Günümüz dünyasında yaklaşık 193 tane ülke var ve dilbilimcilere göre 1500 ayrı dil konuşuyoruz. Peki hiç tüm dünya üzerinde aynı dil konuşulsa nasıl olur diye düşündünüz mü? Tüm insanlık aynı dili konuşsa, rahat bir şekilde anlaşabilse nasıl olurdu? Çoğumuz farkında olmasak da aslında böyle bir dile sahibiz; bu dil matematiktir. Etrafımızda olan, çevremizde gelişen, suyun akmasından tutun uçakların uçmasına kadar her şeyin bir matematiği var. Tüm doğa olayları bir düzene sahip, etrafımızda gelişen her şeyin de mantıklı nedenleri var. Devamı için…

 

 

Berkay Çuhadar 11-B

Ders: : Geometri

Konu : Dünyayı Değiştiren Beş Denklem – Michael Guillen 

Kitabı okumaya başlamadan önceki düşüncelerimden bahsetmek gerekirse, genellikle edebi değeri olan kitapları okumaktan hoşlandığım ve bilimsel yayınlar ilgimi fazla çekmediği için kitabı okumak konusunda çekincelerim vardı. Ancak geometri öğretmenimin kitap hakkındaki olumlu eleştirileri sayesinde önyargılarımı bir kenara bırakarak kitaba başlamaya karar verdim. Devamı için…

 

Berkay Yazıcıoğlu 11-C

Ders: : Geometri

Konu : Dünyayı Değiştiren 5 Denklem 

Yaklaşık 4000 yıllık yazılı insan tarihinde, pek çok olay gerçekleşmiştir. Savaşlar, kıtlıklar, göçler… Öyle ki, tarihe baktığımızda neredeyse iyi olay yok gibi gözükür. Fakat tarihteki iyi gelişmelere baktığımızda; bunların neredeyse hepsinin bilim ve sanatla ilgili olduğunu görürüz. Bu kitap bilimin yakın tarihteki dönüm noktalarını anlattığından;  tarih kitaplarında gördüğümüz olaylar gerçekleşirken, bu 5 ve aralarda bahsedilen onlarca bilim adamının insanlığı adım adım ileri götürmesi ve uygarlığımızın önemli yapı taşlarını yerleştirmeleri benim bu kitapta bulduğum en önemli ayrıntıdır. Evet, kitap 5 tane bilim adamından bahsediyor: Newton, Bernoulli, Faraday, Clausius ve Einstein. Devamı için…

 

 

Tülay Çolakoğlu 8-B

Ders: : Türkçe

Konu : Patasana 

Şu ana kadar polisiye türü romanları sevmeyeceğimi düşünerek geçirdiğim zamanlar için üzülebileceğim bir kitap Patasana. Polisiye romanlar hakkında tüm gereksiz önyargılarımı yıkan kitap, aynı zamanda okuduğum ilk Ahmet Ümit romanıydı. Bitmesin diye gözünün içine baktığım, aynı zamanda romanın sürükleyiciliğine kapılıp tek solukta bitirdiğim bir kitaptı. Devamı için…

 

Aslı Bakırcı 6-C

Ders: : Türkçe

Konu : Siz Süper Bir Kahraman Olsaydınız Nasıl Güçleriniz Olurdu, Gücünüzü Hangi Yiyecekten ya da Nelerden Alırdınız, Neler Yapardınız, Özel Giysiniz Nasıl Olurdu? 

Ben süper kahramanlara inanıyorum. Eğer ben bir süper kahraman yaratsaydım her zaman doğayı koruyan bir süper kahraman yaratmak isterdim. Bir düşünün… Doğanın yok olduğu bir hayatta sizce yaşamak mümkün mü? Hayır, tabii ki de mümkün değil. Doğaya sahip çıkmak biz insanların en önemli görevlerimizden bir tanesidir. Devamı için…

 

Batu Sarıcalı 6-B

Ders: : Türkçe

Konu : Ben Bir Süper Kahraman Olsaydım

Ben tüm süper kahramanların birleşimi olmak isterdim. Her kahramanın birbirinden güzel özellikleri var ve ben bu özelliklerin hepsini bir arada istiyorum. Kahramanımda Superman’in uçabilme özelliği, Batman’ın araçlarını ve kostümünü, Green Lantern’ün yüzüğünü, Xman’in kendini iyileştirebilme özelliğini ve Avatar’ın elementleri bükebilme özelliklerinin birleşiminde bir süper kahraman olmak isterdim. Devamı için…

 

Bürge Öztürk 6-B

Ders: : Türkçe

Konu : Ben Bir Süper Kahraman Olsaydım

Merhaba! Benim adım Görünmez Yardımcı. Beni üreten bilim adamının amacı kendine benzeyen yüz tane robot yapıp bütün robotları ülkenin dört bir yanına yerleştirmek, sonra yardıma ihtiyacı olan herkese yardım etmekti. Süper kahramanların neslinin tükenmeye başladığını ve hiçbir insanın da çevresindekilere yardım etmediğini düşünüyordu. İnsanların bencilleştiğini savunuyordu, kendisinin de bencil olduğunu inkâr etmiyordu. Kimsenin dört dörtlük olmadığını biliyordu. Ama hedefine ulaşamadı. Çünkü hedefine ulaşamadan öldü. Bir tane robot yapabilmişti, o da bendim. Şu an onun aynısıyım. Sadece o yaşlıydı, ben onun gençliğiyim. Devamı için…

  

Karya İşeri 6-B

Ders: : Türkçe

Konu : Ben Bir Süper Kahraman Olsaydım

Adım Yeşil Kız. Ben bir süper kahramanım. Süper kahramanlar genellikle erkek olurlar ama ben bir kızım. Amacım doğayı ona tüm zarar verenlerden korumak, özellikle de acımasız insanlardan. Doğa üreten, çoğalan, temizleyen ve dünyayı sevgiyle anne gibi kucaklayan bir varlık olduğu için onun süper kahramanı da bir kız olmalı tabii ki. Tabiat ana denmesinin sebebi de bu olsa gerek. Devamı için…

 

Nil Reyhanoğlu 6-C

Ders: : Türkçe

Konu : Ben Bir Süper Kahraman Olsaydım

İnsanların aklından geçen düşüncelerini okuyabilen bir süper kahraman olmak isterdim. Bir olay hakkında herkesin görüşlerini öğrenebilirdim. Bu gücü seçmemin nedeni insanların arasındaki anlaşmazsızlıkları önlemek ve onlara yardımcı olmak olurdu. İnsanların bazı konular hakkındaki gerçek düşüncelerini, fikirlerini öğrenebilirdim. Araları iyi olmayan iki arkadaşın düşüncelerini okuyarak aslında kötü niyetli olmadıklarını ortaya çıkarır, böylece onların barışmasını sağlarım. Yalan söyleyenlerin gerçek düşüncelerini öğrenebilirim. Kötü niyetli bir iş yapacak olan birinin aklından geçeni anlayarak buna engel olabilirdim. Devamı için…

 

Selis Bike Aşıkoğlu 6-D

Ders: : Türkçe

Konu : Ben Bir Süper Kahraman Olsaydım

Ben bir süper kahraman olsaydım, iyi bir karakter olmayı tercih ederdim. Çoğu süper kahraman gibi korkusuz ve yenilmez olmak istemezdim. Korkuları olan, zayıf noktaları olan bir süper kahraman ancak olduğum gibi de zorlukları yenmeyi bilirdim. Sırtımdan aşağı doğru uzanan altın rengi saçlarım, yeşil gözlerim olurdu. Tüm süper kahramanların bir özelliğini taşıyan biri olurdum. Süper güçlerimin ise hayallerim, kalbimin olmasını isterdim. Kalbim hayallerimi, hayallerim kalbimi yansıtırdı. Devamı için…

 

Volkan Sevgin 6-D

Ders: : Türkçe

Konu : Ben Bir Süper Kahraman Olsaydım

Ben süper kahraman olsam Volkan Men olurdum. Süper bir yumruğum olmasını isterdim. Ve elimden bıçak çıkmasını isterdim. Gücümü değişik bir makineden alırdım. Bu makine yeni güçler makinesidir. Bu makine beni yeniden donatıp yeni güçler verir. Benim demir yumruğumun olmasını, el ve ayaklarımdan çıkan jetler ve koldan çıkan üç ayrı bıçak gücümün olmasını isterdim. Devamı için…

 

Yiğit Kerci 6-C

Ders: : Türkçe

Konu : Ben Bir Süper Kahraman Olsaydım

Eğer ben bir süper kahraman olsaydım, Ateş Çocuk olurdum. Ateş çocuk dediğime bakmayın. Aslında günlük hayatımda sıradan normal bir çocuk olmak isterdim. İstediğimde dönüşüm geçirip Ateş’e dönmek isterdim.Günlük yaşantımda okula giden, ailesi ile beraber yaşayan, kardeşi olan bir çocuk olurdum. Bu çocuk öyle bir çocuk olurdu ki herkes onu çok severdi. Devamı için…

 

Can Polat Bülbül 5-E

Ders: : Türkçe

Konu : Ben Bir Süper Kahraman Olsaydım

Kaan on bir yaşında, uzun boylu, beyaz tenli, siyah gözlü, düz ve siyah saçlı bir çocuktu. Ayrıca derslerinde çok başarılıydı. Yaz tatili gelmişti. Babası ve annesi ile tatil için Yunanistan'a gideceklerdi. Kaan çok heyecanlıydı ama tatilleri sadece bir gün sürecekti. Tatil planlarını kuzenleriyle paylaştı. Devamı için…

 

Dila Yaldız 5-E

Ders: : Türkçe

Konu : Ben Bir Süper Kahraman Olsaydım

O gün Ayşe çok heyecanlıydı sınıfı ile okul gezisine gidecekti. Gidecekleri yer bir botanik bahçesiydi. Hemen en sevdiği giysilerini giydi. Kahvaltısını yaptı aklından o kadar çok şey geçiyordu ki annesi söyleyene dek servise geç kaldığını anlamadı. Aceleyle evden çıktı, koşarak servise bindi. Yine geç kalmasına neden olan düşünceleri düşündü. Bu düşünceler botanik bahçesinde ne yapacağıyla ilgiliydi. Arkadaşları ile ilginç bitkilere bakıp haklarında bilgi ediniyordu hayallerinde. Devamı için…

 

Kemal Onur Özkan 5-E

Ders: : Türkçe

Konu : Ben Bir Süper Kahraman Olsaydım

Eray, hayvanları çok seviyordu. Televizyonda görüp ilgiyle izlediği safari ile ilgili belgesellerde gösterilen yerlere gitmeyi çok istiyordu. Anne ve babası hem değişik bir tatil olması hem de Eray’ın isteğini yerine getirmek için yaz tatilinde Kenya’ya gitmeye karar verdiler. Tatil planını öğrenen Eray, bu duruma çok sevindi ve büyük bir heyecanla valizini hazırladı. Devamı için…

 

Duru Kalaycı 5-E

Ders: : Türkçe

Konu : Ben Bir Süper Kahraman Olsaydım

Duru üç yaşında, İzmir’de yaşayan bir bebekti. Ailesi Ramazan Bayramı’nda nereye gideceklerine karar veremiyordu. Bunun üzerine Duru: “ Anneannem ve dedemin evine gidebiliriz. Zeynep ve Pınar abla da orada olacaklar ve Zeynep ablanın doğum gününü kutlayabiliriz.” dedi. Duru’nun anne ve babası Duru’nun anneanne ve dedesine gitmeye karar verdiler.  Devamı için…

 

Yiğit Fanosçu 5-E

Ders: : Türkçe

Konu : Ben Bir Süper Kahraman Olsaydım

Emirhan, ailesi ile birlikte aylardır beklediği Paris gezisini yapacaktı. Her şeyi hazırladılar ve otobüsle havalimanına gidip uçağa bindiler. Üç saatlik yolculukla Fransa’ya vardılar. İndiklerinde havaalanı çok kalabalıktı. Devamı için…

 

Çisem Esmer 11-D

Ders:  : Felsefe

Konu : İnsanda Saygı Eğitimi Nasıl Gerçekleştirilir? 

İnsana saygı duyma eğitimini gerçekleştirmek için neler yapılabilir, bu eğitimi hangi yöntemleri kullanarak, nasıl gerçekleştirebiliriz? Eğitim; insanı belirli bir amaç için harekete geçiren güç demektir. Bir veya birden çok insanı, belirli bir yöne veya amaca doğru devamlı bir şekilde harekete geçirmek için, yapılan çabaların tümüdür. Saygı duyma; bir insanı olduğu gibi görebilme yetisini, bireyi özgün bireyselliği içinde fark edilmeyi ve kabullenmeyi ifade eder. Devamı için…

 

Tanalp Şengün 11/C

Ders:  : Felsefe

Konu  : İnsanda Saygı Eğitimi Nasıl Gerçekleştirilir? 

Dünyada insanların ne kadar uzun süredir yaşadıklarını tam olarak bilemesek de en azından bilimsel bazı metotlarla ( c-14 metodu gibi) insanların bu dünyada çok uzun yıllardır var oldukları bilebiliyoruz. İnsan topluluk halinde yaşayan bir varlık haline geldikten sonra belli başlı kurallar ve yasaklar olmak zorundadır, hem toplumun hem de bireyin düzeni için. Kuralların temeli aslında bir canlının ya da insanın haklarına saygı duymaya eğitmek üzerinedir insanları. Devamı için…

 

İlayda Tenim 11-F

Ders:  : Türk Dili ve Edebiyatı

Konu  : Suç ve Ceza

Suç ve Ceza bir suçun ve onun beklenen cezasının hikâyesi. Bu kadar. Son. Ya da değil. Bu bir suçun, bir suç tarafından takip edilmesinin, üstüne biraz daha suç serpilerek cezayla son bulmasının hikâyesi. Sene 1866. Çağdaş Rusya’da önemli toplumsal olaylar, ahlaki sarsıntılar yaşanmakta. Ana karakterimiz o yılların bütün yaralarını, acılarını içinde taşıyan genç bir öğrenci- Rodyan Ramonoviç Raskolnikov’dur. Devamı için…

 

Naz Arslanoğlu

Ders:  : İngilizce

Konu  : Invent and describe your own animal 

My animal is a gikope. It’s a kind of giraffe-penguin-koala. It lives in space. It eats blue stones from space. It doesn’t like living on Earth. It doesn’t like space school and pizza. It looks like a giraffe, a koala and a penguin. Devamı için…

 

Ceren Yalçınkaya  4-E

Ders:  : İngilizce

Konu  : Invent and describe your own animal 

My animal is called Spotty. It is a sweet animal, but a little bit wild. My animal lives in Netherlands. Spotty eats bamboo, cheese, fish, tuna fish, meat, bananas, grass and it drinks milk. My animal likes eating strawberries, kiwi, dry food and meat balls. My animal doesn’t like leaves, juicy food, flowers and chicken. Devamı için…

 

Deren Dündar 4-E

Ders:  : İngilizce

Konu  : Invent and describe your own animal 

My animal is abeautiful animal. It is a mixed animal. It looks like a lion but it isn’t a lion. It looks like a tiger, but it isn’t a tiger. It is like an ostrich, but it isn’t an ostrich. It has wings like a butterfly, but it isn’t a butterfly. So it is a mixed animal. Devamı için…

 

Eda Yalçın 6-A

Ders:  : İngilizce

Konu  : Imagine you woke up and saw a dinosaur in your backyard. Write a story about what you see and do 

Yesterday was a very strange day and weird, but it has got a nice end. First, I woke up and went to the bathroom. Everything was normal. I did my daily routines and went to the kitchen. I ate my breakfast in front of the TV. My mom and dad weren’t at home. They were at work. I finished breakfast and took off my pyjamas. Devamı için…

 

Emir Aracı 6-A

Ders:  : İngilizce

Konu  : My Story on a Pirate Ship

One night, when I was about to go to sleep I saw a light through the window. Slowly, I got up to look there the light was coming from. It was raining outside and the light was coming and going at the same time. When I saw where the light was coming from I was surprised. The light was coming from the hand of a boy, that was flying outside my window. The boy waved at me. I was interested and opened the window. The boy flew into my room. Devamı için…

 

Emre Ören 4-E 

Ders:  : İngilizce

Konu  : Invent and describe your own animal

My animal is a belephant. It is a mixture of bear and elephant. It likes leaves, wheat and meat. It drinks forty liters of water every day. Belephants have a long nose and big ears like an elephant. Belephants have big and scary paws. They have thick fur like an armor. Devamı için…

 

Yavuz Mol 11-A

Ders:  : Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi

Konu  : Hz. Muhammed (aleyhisselam) güzel ahlakı ile ilgili hadislerden yola çıkarak; inancın, yaşamın her alanında ahlaklı olmaya etkisinin ortaya konulması 

Dinimizde ahlâk, iman ve ibadeti kesin çizgilerle birbirinden ayırmak mümkün değildir. Ahlâk, Kur'ân-ı Kerim'de ve hadislerde birçok yerde işlenmiş, güzel ahlâk övülmüş, ahlâksızlığın her çeşidinden insanlar sakındırılmıştır. Hz. Ayşe’nin Hz. Peygamberimizin (s.a.s.) ahlâkını soranlara: "Resûl-u Ekrem'in ahlâkı Kur'ân'dan ibarettir" (Müslim, "Salâtü'l- Müsafirin", 139) diye cevap vermesi, ahlâkın kapsamına bir işaret olabilir. Nitekim Allah (c.c) Kur'ân'ında Peygamber Efendimizi (s.a.s.), "Ve Sen bir yüce ahlâk üzere ahlâk abidesisin" (Kalem Suresi, 68/4) diye övmektedir. Devamı için…

 

Tanalp Şengün 11-C

Ders:  : Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi

Konu  : İnancın Ahlaklı Olmaya Etkisinin Hadisler Yardımıyla İncelenmesi

Her toplum düzeninde belli başlı şartlar vardır. Düzenin korunması ve içindekilerin refahı için toplumun tüm bireyleri bu şartlara uymak durumdadır. Bu şartlar bir yerde yazmaz ancak herkesin bilmesi gerekir. Tıpkı güzel ahlaklı olmak gibi… Toplumdaki her bireyin güzel ahlaklı olması o toplumun hem iç huzurunu hem sosyal dinamiklerini kontrol altında tutar. Çünkü tek bir bireyin ahlak kuralları dışına çıkması, o toplumun tamamında korku yaratacak bir durum ortaya çıkarabilir. Bir kişinin ahlaklı davranmamasının birincil etkisi bir başka kişiye olacaktır. Devamı için…

 

Simge Bender 11- E

Ders:  : Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi

Konu  : İnancın Ahlaklı Olmaya Etkisinin Hadisler Yardımıyla İncelenmesi

İslâm dini, Allah'ın, son peygamber olan peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.v.) aracılığı ile bütün insanlığa gönderdiği en mükemmel dindir (www.islammerkezi.com). İslâm'ın gelmesiyle, diğer dinlerin hükmü sona ermiştir. Her şeyin hakimi olan Yüce Allah(c.c), gönderdiği güzel ahlâklı peygamberimiz örnekleminde ve onun hadisleri ışığında biz Müslümanları güzel ahlâklı olmaya yönlendirmektedir. Bir toplumu oluşturan insanların ahlâkları, o toplumun bütün dinamiklerini etkileyen en önemli unsurdur. Devamı için…