Yazılı Ödevlerden Örnekler (3 Temmuz 2017)

Burada yer alan ödevlerde, dil anlatım ve imla kuralları açısından bir düzeltme yapılmamıştır. Ödevler, öğrencilerimizin gönderdiği şekilde yayınlanmıştır.

 

Duru Dikbaş 6/C

 

Ders: Türkçe

Konu: Kurduğunuz gelecek hayalinde size ışık tutan kişiyi anlatınız.

Küçüklüğümden beri okumayı çok severim. Bazı küçüklük kitaplarım hâlâ rafımda duruyor. Kitapların da bize gerçek hayatta ders olması için yazıldığını düşünürüm. Oradan çıkardığımız derslerle daha iyi bir hayatımız olabilir. Ben de insanlara öyküler yazmayı ve onlara kitaplarla tecrübelerimi anlatabilmeyi isterdim. Bu yüzden yazarlık mesleğini hep düşünmüşümdür. Çünkü gerçekten çok sevdiğim yazarlar var ve ben de onlar gibi olmak isterim. Mesela Rick Riordan ve J.K. Rowling en sevdiğim iki yazardır. Bence onların kitapları en iyisidir. Devamı için…

 

Erdoğan Cem Keser 7/E

Ders: Türkçe

Konu: Günümüzde olmayan bir özel gün tasarlayıp anlatınız.

Bu günün amacı kimsesiz çocukların yalnız ve mutsuz hissetmelerini engellemektir. Kimsesiz çocuklar günü 30 Aralık’ta olur ve kimsesiz çocukların yıla mutlu bir şekilde girmesi amaçlanır.  30 Aralık’ta insanlar yetimhanelere gelir ve yetim çocuklarla vakit geçirir onlara yeni yıl hediyeleri alırlar. Bu sayede çocuklar yıla mutlu girmiş olurlar. Akşamında ise çocuklar yetimhaneden çıkarılır ve istedikleri yerlere karınlarını doyurmaya ve eğlenmeye giderler. Bu süreçte çocuklar diğerleri ile eğlenirken bazıları kendilerine yeni bir aile bulabilir. Devamı için…

 

Melike Aydın 7/D

Ders: Türkçe

Konu: Günümüzde olmayan bir özel gün tasarlayıp anlatınız.

Bugün çok önemli ve değerli bir gün. Bugün hayvanlara sevgi günü. Bugün günlerden pazartesi, aylardan temmuz. Sabah kalktığımda çok mutluydum. Hemen annemin yanına koştum ve bu değerli günü açıkladım. Annem de hemen hazırlıklara başlayacağımızı söyledi. Kahvaltımızı yiyip annemle dışarı çıktık. Bir mağazaya girip bir sürü hayvanlar için barınaklar, yemekler, kıyafetler ve daha nice şeyler aldık. Eve geldiğimizde babam bize sürprizi olduğunu söyledi. Bizde merak edip hemen sorduk. Babam söylediğinde çok şaşırdık. Devamı için…

 

Sıla Dinçer 6/A

Ders: Türkçe

Konu: Kurduğunuz gelecek hayalinde size ışık tutan kişiyi anlatınız.

 

Gelecek hayallerimden birisi de profesyonel bir voleybolcu gibi voleybol oynayabilmek. Bu konuda bana ışık tutan kişi; voleybolda kendini ispatlamış, bu alanda bir numara olan Neslihan Demir. Neslihan Demir, benim yaşlarımda voleybola başlamış. İlk kulübü Eskişehir DSİ spormuş. Benim de ilk voleybolla tanışmam İzmir DSİ sporda oldu. Neslihan Demir, profesyonel olarak ilk Yeşilyurt Spor Kulübünde oynamaya başlamış. Dört sene sonra Vakıfbank Güneş Sigortada oynamaya başladığı zaman kendini göstermiş. Bu kulüpte iki şampiyonluğu olmuştur.  Devamı için…

 

Şeref Dinç 5/B

Ders: Türkçe

Konu:  Hayali bir yere yaptığınız bir geziyi anlatınız.

Annem internette gezinirken bir siteye girmiş. Girdiği sitede bir metin görmüş. Metin de, Kuzey Kutbu’nda bulunamayan bir mağaranın içinde Dinozor yaşadığı yazıyordu. Bu yazılan metindeki iddiayı ortaya koyan Amerikalı bilim adamlarıydı ve iddiaları şöyle idi: ‘’Dünya’da 20 tane dinozor olduğunu tahmin ediyoruz birçok ekiple Kuzey Kutbu’nda onları arıyoruz ama hâlâ bulamadık ve dinozorları bulacak kişiye 1.000.000 dolar ödül verileceği de ayrıca belirtilmişti. Annem beni çağırıp bu ilginç metni okutturdu, okuduktan sonra annem bana dönerek: “Kuzey Kutbu’na gidelim mi” dedi. Devamı için…

 

Vera Seven 7/A

Ders: Türkçe

Konu: Günümüzde olmayan bir özel gün tasarlayıp anlatınız.

Sabah uyandığımda çok sevinçliydim.  Bugün, evrendeki en güzel sayılabilecek günler arasındaydı. Tarih 4 Nisan'dı ve gün yeni doğuyordu. Güneşin turuncu, kırmızı ve sarı ışıkları kendini göstermeye başlamıştı. Bugün, Dünya Graffiti Günü'ydü. Bugün insanların kendilerini sanatla, resimle ifade edebildikleri bir gündü. Çoğu insana duvarları kaplayan gereksiz bir karalama gibi gelse de işin aslı öyle değildi. Graffiti bir sanattı, herkesin içindekileri yansıtmasıydı. Bazı insanlar kendilerini sözel olarak ifade edemez, yazılar yazıp başarılı şairler olurlar. Şarkı sözü yazar, besteci olurlar.  Devamı için…

 

 

 

Ece Savran 7/A

Ders: Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi

Konu: Hz Muhammed'in güzel ahlak ile ilgili hadislerinden 20 tanesini yazınız. Bu hadislerin ortak mesajını örneklerle değerlendiriniz.

İyi insan, güzel ahlaklı insandır. Dinimiz iyi huylar edinmemizi, kötü huylardan kaçınmamızı emretmektedir. İnsanoğlunun bu dünyada da öbür dünyada da en büyük ve sonsuz hazinesi, sahip olduğu güzel ahlâk ve edebidir. Onun, yani insanın bütün değer ve kıymeti de ancak bu ulvî ve şerefli hazinesinin kıymet ve değeri kadardır. Güzel ahlak, ilim ve edep öğrenmekle, iyi insanlarla arkadaşlık etmekle elde edilir. Kötü ahlak da bunun tersidir. Hadis-i şerifte, Allaha ve ahiret gününe iman eden kimsenin, misafirine ve komşusuna ikram etmesi, ya hayır söylemesi veya susması emredilmiştir.  Devamı için…

 

Merve Çomaklı 6/A

Ders: Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi

Konu: Kötü olarak nitelendirdiğimiz davranışları araştırarak, bunların düzeltilebilmesi

için neler yapılabileceğini yazınız.

Merhaba arkadaşlar. Ben Böğürtlen. Sizlerle geçen dönem tanışmıştık. Bu dönemde sizlerleyim. Bu sefer anlatacağım hikaye, kötü davranışları olan bir arkadaşımla ilgili. Lafı fazla uzatmadan, başlayalım. Yarıyıl tatili yeni bitmişti. Yeniden maceramıza başlayacaktık. Sınıfımız her zamanki gibi neşe doluydu. İlk derse başlayalı, on dakika olmuştu. Kapı çalındı. İçeri iki tane kız girdi. Öğretmen onlara birkaç bir şey söyledi ve yerlerine oturdular. Sınıfın içerisinde uğultular oluşmaya başladı. İki kıza bir şeyler söylediler ancak onlar kendi aralarında konuşmaya devam ettiler.  Devamı için…

 

Mehmet Egehan Acar 5/C

Ders: Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi

Konu: Bayram Sabahı

Ramazan bayramı 1 aylık tutulan ramazan orucundan sonra gelen kutlamadır. 1 ay boyunca insanlar geceleri sahura kalkar oruç tutmak için hazırlık yaparlar. Benim de annem gece sahura kalkıp yiyecek birşeyler hazırlar. Ben de eğer uyanırsam annemle birlikte kahvaltı ederiz. Bazen babam da bize katılır. Geceyarısı eve yayılan kızarmış ekmek kokusunu duyunca dayanamayıp uyanırım, annem de uykuma devam etmemi okulum olduğunu söyler ama ben yine de diretip onunla birlikte sahur yemeği yemeyi çok severim.  Devamı için…

 

 

 

Yiğithan Kaptan 7/B

Ders: Matematik

Konu: Matematiğe duyulan korku ve sevgiye neden olan etmenler.

Matematik bazılarının çok sevdiği, bazılarının ise çok korktuğu bir derstir. Eğitim hayatının ilk yıllarında bu fark pek ortaya çıkmasa da, ülkemizdeki eğitim sisteminde bulunan seviye ve giriş sınavlarının yaklaşması ile kendini gösterir. Ülkemizde iyi bir okula girip iyi bir eğitim almak için bazı sınavlarda başarılı olmak gerekmektedir. TEOG, Özel okullara giriş sınavları, YGS, LYS gibi sınavlar, insanların tüm hayatını etkileyecek boyutta önemli hale gelmiştir. Bu yüzden, bu sınava girecek öğrenciler belli bir kaygı ve korku yaşamaktadır. Bu da genellikle soyut kavramlar üzerine kurulu matematik dersinde görülmektedir. Devamı için…

 

Can Tücer 7/C

Ders: Matematik

Konu: Matematiğe duyulan korku ve sevgiye neden olan etmenler.

Matematik her yerde ve her alanda kullanılan bir terim. Bu nedenle bir insan neyle ilgilenirse ilgilensin hayatında mutlaka matematik vardır. Hayatında matematik olan insanlardan bir kısmı için bu bir korku ve sıkıntıdır, bir kısım insan için ise matematik bir sıkıntı değil sevgidir. Hayatında matematikle severek uğraşan ve hayatında matematiği sıkıntı olarak görmeyen insanlar matematikten korkmazlar ve çoğu matematiği eğlenceli bulurlar. Matematiği bir sıkıntı olarak gören insanlar için ise genellikle matematik anlaması zor, karmaşık bir takım numaralardan oluşan bir şey gibi gözükebilir. Bu tip insanlar ise çoğunlukla karşılarına her matematik çıktığında korkuya düşerler. Bu sevgi ve korkuyu etkileyen en büyük etken, bence matematiğin eğitimi ve matematik bilgisidir. Devamı için…

 

Cansu Genç 7/A

Ders: Matematik

Konu: Matematiğe duyulan korku ve sevgiye neden olan etmenler.

Matematik… Aslında o kadar kapsamlı ki anlamı. Bazıları takır takır kolayca yapar işlemleri. Bazılarının ise en sevmediği derstir. İnsanlar matematiği anlamamaktan ve ondan korkmaktan şikâyet ederler. Aslında matematiği anlamak onu sevmekten ve onun dünyasına katılmaktan geçiyor. Bence matematiğin anlanması gereken çok önemli bir yönü daha var. Matematiğin etrafımızdaki her şey olduğunu kavramamız gerekiyor. Günümüzde neredeyse her şey yapılırken matematikten yararlanılıyor. Birçok bilim dalının temeli de elbette matematik. İşte matematiği anlamak derken bundan bahsediyorum. Matematiği anlamak, matematiğin dünyanın devamlılığıyla bir ilgisi olduğunu kavramak ve temeli matematik olan bir döngüye katkı sağlamaktır. Devamı için…

 

Ceren Bilgenoğlu 7/A

Ders: Matematik

Konu: Matematiğe duyulan korku ve sevgiye neden olan etmenler.

Korku ve sevgi hayatımızın içinde bulunan ve her gün hal ve davranışlarımızdan dolayı değişen duygulardandır. Sevgi kısaca ilgi göstermeye yönelten duygu anlamına gelir. Korku ise irade ve mantıkla kontrol altına alınamayan, insanın içini daraltan bir yakın tehdit hissidir. Genellikle korku ve sevgi birçok nedenden dolayı büyüyüp gelişebilir. Bu korkulardan biri de “Matematik Korkusu” dur. “Matematik Korkusu” genellikle öğrenim çağındaki çocuk ve gençlerde sık olarak rastlanır. Çocukların içlerinde yıllar geçtikçe büyüyen ve ellerinde olmadan matematikten soğumalarını sağlayan bir etmendir. “Matematik Sevgisi” ise çocukların içinde bulunan, ilkokul çağlarından itibaren kazandıkları ve matematiğe ilgi göstermelerini sağlayan bir etmendir. Devamı için…

 

Defne Vural 7/C

Ders: Matematik

Konu: Matematiğe duyulan korku ve sevgiye neden olan etmenler.

Çoğu insan matematikten korkar. Bence bunun bir nedeni de matematiğin çok korkunç gibi gösterilmesi. Sanki matematik, bir çocuğun başarabileceği en zor şeymiş gibi anlatılıyor. Oysa hiç de öyle değil. Bir çocuğa matematik, ulaşılamaz gibi gösterilmezse, o çocuk kim olursa olsun matematiği sevebilir ve hatta matematiği iyi olabilir. Bence öğretmenler ve aileler çocukları matematiği sevmeye zorluyorlar. Ama çocuk kendi istemezse matematiği sevmez ve bu nedenle başarılı da olamaz. Ve bir de matematiği iyi olmayan bir çocuğun ailesinin onu matematikte başarılı olan bir arkadaşıyla karşılaştırması o çocuğun kendine olan güvenini kırmaktadır. Devamı için…

 

Elif Ünlü 7/D

Ders: Matematik

Konu: Matematiğe duyulan korku ve sevgiye neden olan etmenler.

Sevgi ve Korku Dolu Matematik Dünyamız- Bence bir insanın matematik korkusuna sahip olmasının ilk nedeni kişinin kendisidir. Kişi sürekli pes etmeye yöneldiği ve üzerinde uğraşmadığı için matematiğe olan sevgisi azalır ve korkusu artmaya başlar. Örneğin öğrenciler, öğrencilerde genel olarak “en sevmediğim ders matematik, of ya matematik mi? Bu şeyler hayatımızda ne işe yarayacak? Çok gereksiz ya bunlar” gibi cümleler veya sorular duyuyoruz. Öğrencilerden bu gibi cümleler veya sorular duymamızın nedeni öğrencinin kendisidir. Genellikle öğrencilerin matematikten korkması veya matematiği sevmemesinin nedeni matematik dilinin biraz karmaşık olmasıdır. Devamı için…

 

Vera Seven 7/A

Ders: Matematik

Konu: Matematiğe duyulan korku ve sevgiye neden olan etmenler.

Matematik, hayatımızın her yerinde kullandığımız, ömrümüz boyunca da kullanacağımız bir bilim dalıdır. Fakat ne yazık ki pek çok kişinin matematiğe karşı hep bir önyargısı olmuştur. İnsanlar matematiği öğrenilmesi ve ezberlenilmesi gereken zorunlu bir ders olarak görür. Bu yüzden gerçekten anlayarak öğrenmek yerine bilinmesi gereken şeyleri ezberleyerek bu işi yürütmeye çalışır. Her insanın yetenekleri farklıdır. Biri sözel derslere yatkınken, bir diğer kişi de beyninin sayısal yönünü daha çok geliştirmiş olabilir. Bunu değiştiremeyiz fakat en azından insanların bu önyargılarını kırabiliriz. Yapılan araştırmalara göre Amerika' da öğrencilerin %25-%45'inin en sevdikleri dersin matematik olduğu ve soru çözerken en çok keyif veren ders olduğu öğrenilmiştir. Peki ya matematiği bu kadar gözümüzde büyüten şey nedir? Devamı için…

 

Nazmi Kaan Aksoy 5/D

Ders: Sosyal Bilgiler

Konu: Çevre ve Şehircilik Bakanı olsanız çevre sorunlarını çözmek için nasıl bir proje üretirdiniz? Açıklayınız.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı belki de ülkemizde en çok önem verilmesi gereken bakanlıktır. Yüzölçümü yaklaşık 785.000 km2, nüfusu ise 80 milyona yakın bir ülkenin çevre ve şehircilik ile ilgili sorunlarını çözmek için proje veya projeler üretmek tek başına yeterli olmayacaktır. Ben bakan olsaydım, T.B.M.M.’nde bulunan tüm partilerin temsilcilerinin katılımı ve mutabakatıyla milli bir çevre politikası oluşturulmasını sağlardım. Çünkü çevre, sadece ülke yönetiminde bulunanların sorumluluğunda olan bir şey değildir. Bu ülkede hepimiz beraberce yaşadığımız için bu sorumluluğu herkesin paylaşması ve yönetimde bulunanlara her zaman destek olması gerekir. Devamı için…

 

Sıla Dinçer 6/A

Ders: Sosyal Bilgiler

Konu: Ülkemizde yatırım yapmak isteyen bir sanayici olsaydınız hangi bölgeye ve nasıl bir yatırım yapardınız?

Ben ülkemizde yatırım yapmak isteyen bir sanayici olsam zeytinyağı işletmesi kurardım. Zeytin antik çağlardan beri tanrı, tanrıçalar ve doktorlar tarafından kutsal sayılırdı. Dalları tanrıçalara taç olmuştur. Ayrıca zeytin dalı barışı temsil etmektedir. İzmir'de yaşadığım için bu bölgeye yatırım yapmak isterdim. Ayrıca bölgemiz zeytin yetiştiriciliğinde ve iklim olarak da zeytinin yetişmesi için uygun bir bölgedir. Zeytin ağaçlarının arasında büyük, modern bir tesis kurardım. Önce zeytin çeşitlerini araştırırdım. Yağı en lezzetli zeytin türleri hangileridir tespit ederdim. En fazla yağ veren, en çok meyve veren zeytin türlerini de incelerdim. Devamı için…

Lal Ece Yükseltürk 7/A

Ders: Sosyal Bilgiler

Konu: Osmanlı Devleti’nde coğrafi keşiflerin olumsuz etkilerini azaltmak için nasıl projeler geliştirirdiniz? Açıklayınız.

Avrupalılar özellikle İpek ve Baharat Yollarının Osmanlı Devleti’nin eline geçmesiyle yeni yollar arayışına girdiler ve böylece coğrafi keşifler ortaya çıktı. Avrupalılar yeni ticaret yolları buldu ve zenginleştiler, büyük sömürge imparatorlukları kuruldu. Sömürgecilik kavramı ortaya çıktı. Avrupalıların bilim ve teknik alanda gelişmesi, pusulanın bulunması, gemicilikte ilerlemeleri, coğrafi bilgilerinin gelişmesi bu coğrafi keşiflere neden oldu. Avrupalılar bu keşiflerle birlikte hızlıca bir yükselişe geçtiler. Avrupalılar Hindistan’a ulaşmak için yeni yollar arayışına girdiler, çünkü İpek Yolu ve Baharat Yolu Osmanlı’nın elindeydi. Öncelikle Ümit Burnu bulundu, ardından da Amerika kıtası. Devamı için…

 

Mehmet Bakırcıoğlu 7/C

Ders: Sosyal Bilgiler

Konu: Osmanlı Devleti’nde coğrafi keşiflerin olumsuz etkilerini azaltmak için nasıl projeler geliştirirdiniz? Açıklayınız.

Umman Limanı Coğrafi Keşifler, belki Dünya Tarihi için önemli bir gelişmeydi. Sonuçta bugünlere gelmemizi sağladı. Fakat Osmanlı Devleti tam aksine bu gelişmelerden pek fazla yararlanamadı. Osmanlı Devleti bu gelişmelerden yararlanamadığını için diğer ülkelerin gerisinde kaldı ve en sonunda dağıldı.  Avrupa devletleri İpek Yolu yerine daha alternatif bir yol olan Ümit Burnu’nu kullanmaya başladı. Böylece Osmanlı’nın işi gittikçe zorlandı. Eğer ben o dönemlerde padişah ya da sadrazam olsaydım büyük ihtimalle o zamana kadar yapılmış olan limanlardan daha büyük ve düzgün bir liman yapardım. Bu limanda duran gemilerden hem vergi alırdım hem de onlara İpek ve Baharat Yolu’ndan gelen ürünleri satardım. Devamı için…

 

İsmail Ege Akat 7/A

Ders: İngilizce

Konu: If I Could Travel In Time

If I could travel in time, I would go back in time. Because I want to know what people were doing 500 or 700 years ago. They tell us about everything but I would want to see them myself. Observe how humanity got to this point. And maybe change some things to prevent bad things from happening. However I’m not planning to do that because the things I cause to happen in the past may affect the future even worse. That is called the butterfly effect. On the other hand, going to future is risky if you ask me. Technology is improving so fast. So maybe 100 years later there could be super intelligent robots invading the Earth or humanity destroyed itself because of wars. Devamı için…

 

Alisa Çelik 5/C

Ders: İngilizce

Konu: The Secret Passage In The Library

On one Monday noon I had my lunch at school and then I had a written assignment so I went to the library. When I was in the library I saw a book, I thought the book was from 1700’s. While I was looking at the book, I saw a letter. That was the craziness. Then I understood this was a treasure map or something like that. I was so excited to look for a treasure. I showed the map to my friends. They were excited too. We were ready to find the treasure. To go to the passage we had to go to the bookshelf number A143 in there we found a book named ‘’Secret Passage’’ and then we had to push it. Devamı için…

 

Aslı Turan 7/C

Ders: İngilizce

Konu: If you could travel in time, would you rather go to the future or to the past? Describe the age with your reasons.

In my last normal day I had my job at MakeUp LAG (like a girl) which is the most popular make up shop in 2017.  I want to quit from that job but I cannot do this because of my family. We are the Cassandra’s which are the most popular family in the USA and I am Lena Cassandra and I am the youngest (with my twin Elena) person of our family. MakeUp LAG is our factory. Because of that I cannot quit my job until I am 18.  I have done everything but I cannot quit from my job, once I put on make up using many eyeliners. But it did not work. I should love there but I hate it there unlike other girls. It is not my only difference between other girls. Devamı için…

 

 

 

Berna Akdeniz 11/A

Ders: İngilizce

Konu: Social Media And Today’s Societal Thinking

7688556 Facebook logins, 69,343  hours spent on Netflix and Amazon, 240 million emails sent, 656457 photos shared on Snapchat, 34325342 apps downloaded on App store… so on and so forth, is what happens every day every minute to prove the strength of media in today’s world. Online social media has gained an astounding worldwide growth and popularity which has led to it attracting attention from variety of researchers globally. Although with time all generations have come to embrace the changes social network has brought about, teenagers and young adults are the most fanatic users of these sites. According to various research studies in the field of online social networks, it has been revealed that these sites are impacting the lives of the youth greatly. When using these sites such as Twitter, Facebook or MySpace, there have both positive and negative effects on the youth. Devamı için…

 

Beyza Doğan 9/A

 

Ders: İngilizce

Konu: “A ‘Good’ World”

 

Sometimes I look how the world is going on and where it has come to and understand that someone should really come up with something that’ll change the world and make it way better like it has never been before. That’s when I become so ambitious and passionate to be the person to achieve that.      Actually I haven’t had a “real” dream throughout my life but childish things when I was younger. People keep asking me what job I want to do in the future, even I’ve got no idea about it. So when I tell the truth, they think that I haven’t got a dream or a passion, but it’s completely wrong. My wish to experience in my one and only life is to feel the pride of being beneficial to the world. Devamı için…

 

Ümit Enes Güler 10/G

Ders: İngilizce

Konu: Do you agree or disagree with the following statement “Television, newspapers, magazines and other media pay too much attention to personal lives of famous people such as public figures and celebrities.

With the help of the revolution of technology, our lives and the way we make ourselves enjoy things has changed. In the old times we weren’t capable of having information at anytime we want but in this time period we can have any information anytime and this situation affects the lives of famous people. Then, people started to learn about looking good and wealthy famous people. All of them started to emulate and imitate famous people. I don’t think it is healthy.  Devamı için…