Skip Navigation LinksAna Sayfa Güncel 1. Dönem TEOG Sınavı Sonuçları ve Değerlendirmesi
18 Ocak 2016

 

 

Ocak 2016

Değerli Aileler, Sevgili Öğrenciler,                                                                           

Birinci dönem yapılan TEOG sınavı sonrasında öğrencilerimizin aldığı sonuçların özeti aşağıdaki gibidir:

· Ortaokul 8. sınıfta okuyan 83 öğrencimizin tamamı TEOG sınavlarına katılmıştır.  Sınavda Türkçe, Matematik, Fen ve Teknoloji, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Yabancı Dil derslerinin her birinden 20 adet soru sorulmuş ve toplam 120 soru üzerinden değerlendirme yapılmıştır.  Bilindiği üzere, TEOG sınavlarında yanlış cevapların doğru cevapları götürmesi (eksiltmesi) söz konusu değildir.

· Okulumuzun ortalaması 120 soruda 110,35 olarak gerçekleşmiş olup, yüzdesel başarı yaklaşık %91,96’ya karşılık gelmektedir.

· Öğrencilerimizin %72’si %90 ve üstü başarı göstermiştir.  En üstte yer alan -en fazla 10 yanlış yapan- öğrencilerimizin durumu şu şekildedir:

 

Tüm soruları doğru yapan öğrenci sayısı      :  2

119 doğru yapan öğrenci sayısı                    :  5

118 doğru yapan öğrenci sayısı                    :  8

117 doğru yapan öğrenci sayısı                    :  3

116 doğru yapan öğrenci sayısı                    :  9

115 doğru yapan öğrenci sayısı                    :  5

114 doğru yapan öğrenci sayısı                    :  5

113 doğru yapan öğrenci sayısı                    :  5

112 doğru yapan öğrenci sayısı                    :  4

111 doğru yapan öğrenci sayısı                    :  2

110 doğru yapan öğrenci sayısı                    :  3

 

Değerli Özel Egeliler,

Yukarıdaki sonuçlardan daha gurur verici olarak gördüğümüz iki konudan söz etmek isteriz.  Bir tanesi, yeni açılan kurumların iddialı okulların iddialı öğrencilerine yüksek bursların bulunduğu “teklifler” sunarak bir an önce başarılı olmaya çalışmalarının tam aksine okulumuzun yıllardan bu yana en küçük sınıflardan itibaren okuttuğu öğrencilerle başarılı olmayı bir gelenek hâline dönüştürmesidir.  Diğeri ise Özel Ege’nin yalnızca sınavlarla ortaya çıkan başarıyla övünen bir “öğretim merkezi” olmaktan özenle kaçınan ve öğrencilerini her açıdan yetiştirmeye çalışan çok yönlü bir eğitim kurumu olma vizyonudur.  Bu alt başlıklar, okulların gerçek anlamıyla “iyi okul” olup olmadığını ortaya koyan ayırıcı farklar olarak görülebilir.

Son dönemlerde ortaya çıkan ve eğitimin ruhuyla örtüşmeyen metotların ve kullanılan sloganların eğitimin geleneksel diline ve yapısına büyük zarar verdiğini, uzun soluklu düşünen tutarlı ve ilkeli kurumların eğitim kamuoyunun aradığı iyi okullar olabildiğini ve bu kurumların da nadir sayıda olduğunu düşünüyoruz.

Yukarıdaki sonuçlarda emeği olan öğretmenlerimizi, öğrencilerimizi ve velilerimizi kutluyor, ikinci dönem yapılacak TEOG sınavlarında da çocuklarımıza başarılar diliyoruz.

 

ÖZEL EGE İLKÖĞRETİM KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ

 

{ Geri }
Online : 128     Günlük Ziyaretçi : 3