Skip Navigation LinksAna Sayfa Duyurular Yazılı Ödevlerden Örnekler (13 Ocak 2017)
13 Ocak 2017

Yazılı Ödevlerden Örnekler (13 Ocak 2017)

Burada yer alan ödevlerde, dil anlatım ve imla kuralları açısından bir düzeltme yapılmamıştır. Ödevler, öğrencilerimizin gönderdiği şekilde yayınlanmıştır.

 

Aysel Ceren Ünlü 7/C

Ders: Türkçe

Konu: Anıtkabir Yolculuğumuz 

Dört sene önce ailem ile Anıtkabir’i görmek için Ankara’ya gitmiştik. Yaşadığım yerin aksine her yer âdeta bembeyaz bir çarşafla örtülü gibiydi. İlk günümüzde bir otelde konakladık. Ertesi gün Anıtkabir’e doğru hareket ettik. Anıtkabir Ankara’daki Rasattepe’deydi ve babamın söylediğine göre orada 12. yüzyılda yaşamış Friglerden kalma mezar yapıtları varmış. Devamı için…

 

Onur Turanlı 5/B

Ders: Türkçe

Konu: Caretta Caretta 

Merhaba benim adım Caretta Caretta, bana kısaca “Bay Kerata” diyebilirsiniz. Ben en çok Türkiye’nin Akdeniz sahillerinde yaşarım. Kabuklu canlılar, balıklar ve deniz canlıları ile beslenirim. Bizi annelerimiz sahillere yumurtladıktan sonra yumurtamıza öpücük kondurup gider. Bizde bir gece uyanır, kabuğumuzdan çıkar ve ayı takip ederek denize gideriz ve büyük maceramız başlar. Devamı için…

 

Umut Ozan Balkaya 6/C

Ders: Türkçe

Konu:  Kurtarış 

Ben ve Ahmet iki ayrılmaz arkadaştık. Arkadaştan öte kardeş gibiydik. Onunla anne ve      babamın tayini nedeniyle taşındığımız Ankara'da tanışmıştım. Ortaokulda başlayan arkadaşlığımız, lise yıllarında da devam etmişti. Üniversiteyi de aynı şehirde okumayı ümit ediyorduk. Ne yazık ki olmadı. Ben Ankara'da bir üniversiteyi kazanmıştım, Ahmet ise İstanbul'da. Yıllar sonra ilk kez ayrılmıştık.
Devamı için…

 

Ali Yiğit Aksoy 7/B

Ders: Türkçe

Konu: Yaptığınız bir geziyi anlatınız. 

Eylül ayının ilk haftası, İstanbul’dan Ordu’ya gitmek üzere yola çıktık. Yolculuğumuz Kurban Bayramı öncesi olduğundan, karayolları trafik açısından çok yoğundu. Bu nedenle yorucu bir seyahatten sonra Ordu’ya ulaştık. Ordu’da akrabalarımızı ziyaret ettik ve köy evimizde bir gece kaldık. Ertesi gün kıyı şeridinden Batum’a doğru yola çıktık. Ben ve kardeşim çok heyecanlandık çünkü Batum’u ilk kez görecektik. Devamı için…

 

Mehmet Deniz Seyrankaya 6/D

Ders: Türkçe

Konu: Sivil toplum örgütü üyesi olduğunuzu düşünerek bir felaket anında yapacaklarınızı, yapmak istediklerinizi öyküleştirerek yazınız. 

Merhaba, ben Deniz Seyrankaya. Yirmi bir yaşındayım. Boğaziçi Üniversitesi’nde elektrik- elektronik mühendisliği okuyorum. İleride üniversiteyi bitirdiğimde insanlara faydalı olabilecek elektronik aletler yapmak istiyorum. Yakın arkadaşım Arda ile birlikte üç ay önce Akut’a üye olduk. Şu anda ikimiz de okul dışındaki zamanlarımızda aktif olarak Akut’ta görev alıyoruz. Devamı için…

 

Nazlı Özay 5/A

Ders: Türkçe

Konu: Nesli tükenmekte olan bir hayvanın ağzından insanlara mektup. 

Merhaba Arkadaşlar,

Ben bir  flamingoyum.Adım Üzüm. Uzun pembe bacaklı ve perde ayaklı bir su kuşuyum. Biz filamingolar, yengeç ve karidesi çok seviyoruz. Aşağı doğru eğik gagamız sayesinde yiyecekleri istediğimiz yerden çıkarabiliyoruz. Gagamdaki kemiksi yapı sayesinde yediğim kabuklu su hayvanlarını süzebiliyorum. Rengimi yediğim besinlerdeki pigmentlerden alıyormuşum.  Çamurlu ve tuzlu sularda, büyük durgun suya sahip göllerde sürüler hâlinde yaşıyoruz. Devamı için…

 

Buse İyigün 8/B

Ders: Türkçe

Konu: On katlı bir apartmanın asansörünün bir gün içinde yaşadıklarını, tanık olduklarını yazınız. 

Rutubet kokan bir apartmanın kontrolü yapılmamış, kullanışsız, sallantılı asansörüyüm desem bana inanır mısınız? İnsanların, binmeye korktuğu arıza çıkarıp duran biriyimdir. İlk çıkan asansörlerden hani. Buralarda insanın düşünemeyeceği kadar kötü işler oluyor. Hepsini gören ve durdurmaya çalışan biri olarak fiziksel pis dursam da onlar kadar pis kalpli değilimdir. Ayak seslerini duyduğum anda ışıklarımı açtım. Bir kadın ve onun elini tutan erkek çocuğunu görmüştüm. Koşuşturuyorlardı. Devamı için…

 

Lal Ece Yükseltürk 7/A

Ders: Türkçe

Konu:  Yapmış olduğunuz bir gezinizi anlatınız. 

Her zamanki İngiltere havasına uyandık. Gökyüzüne bulutlar hakimdi. Yağmur yağacak gibiydi. Aslında bu hava hoşuma da gidiyordu. Heyecanlakalktım ve hemen kahvaltıya indim. Giyinip, Oxford’a gitmek üzere hazırlandık. Arabaya bindik. İngiltere’de trafik soldan aktığına hala alışamamıştım. Bristol’den Oxford bir buçuk saat sürdükten sonra, yengem arabayı otoparka park etti ve yolumuza otobüsle devam edeceğimizi söyledi.  Devamı için…

 

Dilara Karaca 10/F

Ders: Yönetim Bilimi

Konu: Nobel Yolunda Bir Türk 

2015 Nobel Kimya ödülünü Türk bilim insanı Prof. Dr. Aziz Sancar, Tomas Lindahl ve Paul Modrich aldı.  Bu ödülle beraber, ilk kez bir Türk bilim insanı fen bilimleri dalında Nobel Ödülü almış oldu. Ayrıca Aziz Sancar, yurtdışında yaptığı çalışmalarla Amerikan Ulusal Bilimler Akademisi'ne kabul edilen üç Türk’ten de birisidir. Ülkemizin gurur kaynağı olan Aziz Sancar, İstanbul Tıp Fakültesi mezunudur. Devamı için…

 

İpek Ertem 10/F

Ders: Yönetim Bilimi

Konu: Fidel Alejandro Castro Ruz: Sıradanlıktan Efsanevi Bir Sembole Dönüşümün Öyküsü 

Sömürgecilik nedir? İşte tam da bu kavrama değinmemiz ve tam olarak ne olduğunu anlamamız gerekiyor. Diktatörlerin yönetim şekillerini ve diktatörlerin kimler olduğunu biliyor muyuz? Katı yönetim kuralları koyan her yönetici veya lider diktatör olarak nitelendirilebilir mi? Tüm bu sorulara yanıt ararken Küba’daki devrimin ana kişisi olan Fidel Castro üzerinden sorularımızı cevaplandırabiliriz. Devamı için…

 

Akif Doruk Turanlı 10/E

Ders: Yönetim Bilimi

Konu: ‘’Bir Liderlik Öyküsü’’ Rauf Raif Denktaş 

Yavru vatan denince aklımıza ilk gelen yerdir Kıbrıs. Yıllarca hür ve bağımsız yaşayabilmek için mücadele etmiş yorgun bir adadır. ‘’Toprağında binlerce şehidin yattığı Kıbrıs’ta, Türk halkı Türklüğün onur ve şerefini, namus ve haysiyetini koruyabilme uğruna çok acılar çekmiş, çok ağır bedeller ödemiş, katliam çukurlarına gömülmesine rağmen, destansı bir direniş yaratmıştır.  Devamı için…

 

Türkan Deniz Özkırıç 10/E

Ders: Yönetim Bilimi

Konu: Kakenya Ntaıya’nın Kenya’da Kakenya Centre For Excellence İsimli Kız Yatılı Okulunu Kurması 

Kakenya Ntaiya; Enoosen, Kenya’da Afrikalı bir köylü kızı olarak doğmuştur. Bu köy her ne kadar turistler ve gelişmiş ülkelerde yaşayan bizler için uzun boylu, kırmızı giyen, dans eden ve renkli kolyeler yapan insanlardan ibaret görünse de durum aslında başkadır. Kakenya köydeki tüm diğer kadınlar gibi ezilmiş olan annesinin ve polis babasının sekiz çocuğunun en büyüğüdür. Yaşadığı köy ve ona benzer diğer Afrika köylerindeki kızlar gibi; yürümeye başladığı zamandan beri ev işlerine yardım etmiş, kuyulardan su taşımış, kardeşlerine bakmış ve zamanı geldiğinde mükemmel eş olabilmek için eğitilmiştir. Devamı için…

 

Sinan Yumurtacı 10/C

Ders: Yönetim Bilimi

Konu: Mark Zuckerberg, Facebook ve Aldatıcı Reklamlar 

Mark Zuckerberg, Facebook adlı sosyal medya sitesinin kurucularından biridir. Facebook şirketinin kendisi ve sahip olduğu Instagram, WhatsApp, Oculus ve bunun gibi firmalar aracılığıyla, teknolojik hayatımızın önemli bir kısmı, direkt veya dolaylı olarak Mark Zuckerberg’in şirketlerinden etkilenmektedir. Facebook ve ona bağlı şirketlerin genel gelir kaynağı, bu şirketlerin ürünlerini kullanırken karşımıza çıkan reklamlardır.  Devamı için…

 

Kenan Berkay Dabakoğlu 11/B

Ders: Matematik

Konu: Sonsuzluk Teorisi 

Öncelikle çok büyük bir film sever olduğumu belirtmek isterim. Her türlü filmi severim ve izlemekten keyif alırım. Ama favori olarak belirlediğim bazı film türleri vardır. Bunlardan biriside kesinlikle en sevdiğim film türleri arasına giren gerçek hikâye filmleridir. Bu filmleri izledikten sonra kendimi hem bilgilenmiş hem de kültürlenmiş hissediyorum. Bu yüzdende bir filmin başlangıcında “Gerçek bir hikâyeden esinlenmiştir.”yazısını gördüğüm anda film için heyecanlanıyorum. Devamı için…

 

Beyza Doğan 9/A

Ders: Matematik

Konu: “Matematiğin Büyülü Dünyası İçinde ‘Sonsuzluk Teorisi’ Film Eleştirisi” 

21. yüzyıl gençleri olarak en büyük zevklerimizden biri de sinemaya gitmek, film izlemek. Ancak izleyeceğimiz filmler için bazı kriterlerimiz var: Fantastik, aksiyon, korku, gerilim, bilim-kurgu gibi türlerin özellikle en popüler filmleri olmalı. Gerçekten de, en azından bizim zevkimize göre, güzel ve etkileyici filmler oluyor seçtiklerimiz. Ancak, bu kriterlere uymayan filmler karşısında önyargılı oluyoruz ve izlemeyi reddediyoruz. Devamı için…

 

Duru Ettergen 9/A     

Ders: Matematik

Konu: Sonsuzluk Teorisi 

“Sonsuzluk Teorisi” adlı filmi izlemeden önce açıkçası bazı önyargılarım vardı. Genellikle türü biyografi olan filmlerden çok hoşlanmadığımı söyleyebilirim. Bir de bu biyografi bir matematikçiye ait olduğundan biraz ağır gelebileceğini düşünmüştüm fakat yanılmışım. Filmi izledikten sonra, izlerken zevk aldığımı ve hiç sıkılmadığımı fark ettim.  Filmde, Hindistan’ın Madras kentinde doğup büyümüş olan SrinivasaRamanujan adlı yetenekli, yaratıcı fakat yoksul, iyi eğitim alamamış bir çocuğun ünlü bir matematikçi haline gelmesi anlatılıyor. Devamı için…

 

Meltem Şahin 11/E

Ders: Matematik

Konu: Sonsuzluk Teorisi Filmi Üzerine Düşünceler 

Sonsuzluk Teorisi, insanın hayatını ve hayata bakış açısını değiştirebilecek, insana farklı hayatları ve keşfedilmeyi bekleyen zihinlerin varlığını hatırlatacak ve hatta hepimizi gözyaşlarına boğacak ögeleri ihtiva eden bir film. Konusu ve amacı itibariyle Akıl Oyunları (2001),Enigma-TheImitationGame (2014), Enigma(2001) ve TheTheory of Everything(2014)gibi harika filmlerle eşdeğer. Fakat burada -belki de İngiliz soğukkanlılığından ötürü- olaylar çok daha sakin ve basit anlatılmış. Devamı için…

 

Zeynep Naz Güleç 11/B

Ders: Matematik

Konu: Matematik Tutkusu  

“Doğru biçimde ifade edilen matematik sadece gerçeği değil aynı zamanda ilahi güzelliği de haizdir." Her insan birbirinden farklıdır. Dolayısı ile düşünce ve görüşleri de farklılık gösterir. Birimiz için hiçbir şey ifade etmeyen bir şey, diğerimiz için her şey demek olabilir. Örneğin, kumlu bir yolda yürürken kimimizin ortalığı toza dumana katıyor diye haz almadığı kum tanecikleri; kimimizin ilgisini çeker. Dışarıdan bakınca koca bir yığındır ama aslında gözle bile görebileceğimiz partiküllerden oluşmuştur. Veyahut matematik. Devamı için…

 

Zeynep Önder 11/B

Ders: Matematik

Konu: Sonsuzluğa Bir Koşu 

Bilim ve sanat akıllarımızda bambaşka olgulardır, asla birbirleriyle benzetilemezler. Sanatçının duygularının, bilim insanının ise düşüncelerinin ve deney sonuçlarının hayatlarına dümenlik ettiği izlenimine kapılırız. Yöntemleri tamamen farkı olduğundan bu iki grubun ,hatta bütün insanlığın, ortak olan yönünü unuturuz. Bir sanatçıya hayatının amacını sorduğumuzda büyük ihtimalle doğaya ya da yaşamına baktığında gördüğü güzellikleri ifade edebilmek cevabını alırdık. Devamı için…

 

Arda Açıkgöz 5/C

Ders: Sosyal Bilgiler

Konu: Ege kıyılarını dolaşan bir turist kafilesinde olsanız, hangi duygular içinde, nasıl bir yolculuk yapardınız? 

Her sene yaz tatilinde anneannem ve kız kardeşimle birlikte Urla’nın Gülbahçe Köyü’ndeki yazlığımızda geçiririz. Babamla annem ise yıllık izinlerinde yanımızda olurlar, yıllık izinleri bittiğinde ise işlerine yazlıktan gider gelirler. Ailecek küçük şişme botumuz ile kıyıyı takip ederek küçük koyları gezmeyi çok severiz. Bu gezilerden birinde babama, Ege kıyılarının da bizim dolaştığımız kıyılar gibi olup olmadığını sorduğumda, zaten uzun zamandır bir Ege kıyı turu düşündüğünü ve bunu gerçekleştirdiğimizde gözlemlerimle bunu karşılaştırabileceğimi söyledi. Bu beni çok heyecanlandırmıştı. Devamı için…

 

Mert Çiçek 6/A

Ders: Sosyal Bilgiler

Konu: “İlkçağlarda Mezopotamya ya da Anadolu’da bir uygarlıkta yaşasaydınız bir gününüz nasıl geçerdi?” 

İyonya’nın en güzel mevsimiydi sonbahar. Zeytin ağaçları meyvelerini vermişti. Babam zeytinleri toplamıştı, elindeki kuru incirleri ve zeytinleri satmak için kente gitmişti. Köylerdeki zeytinler toplanıyor, Efes kentinde yağları sıkılıyor ve tüm ülkelere buradan yayılıyordu. Ailemizin üzüm bağları da vardı. Bu bağlardan gelen üzümlerden şarap yapılıyor ve gemilerle tüm dünyaya gönderiliyordu.Ülkemizin birçok liman kenti vardı.  Bu zengin İyonya topraklarının üzerinde buğday,üzüm ve birçok meyvedetoplanıyordu.  Devamı için…

 

Ömer Berk Parlak 7/A

Ders: Sosyal Bilgiler

Konu: “Köyden kente göçün kentlerde yarattığı olumsuz etkilerden kurtulmanın, göçü engellemenin yollarını kendi pencerenizden bakarak açıklayınız.” 

Dedemin küçüklüğü köyde geçtiği için o zaman ki köydeki hayatın nasıl olduğunu anlatmasını istedim. Nasıl bir köy hayatı yaşadığını, neler yaptıklarını ve o zamanki köy hayatının kolay ve zorluklarını bugün ile kıyaslamasını istedim. Böylece insanların köyden kente neden göç ettiğini anlayabilecektim. Eskiden köylerde yaşamak yemek içmek açısından kolaymış. İnsanlar tarlalarına ektiği, diktiği ürünler ile hem kendi yiyeceklerini çıkarırmış hem de fazlalığını satarak gelir elde edermişler. Devamı için…

 

Yiğit Efe Karaaslan 5/A

Ders: Sosyal Bilgiler

Konu:  Ege Kıyılarında Yedi Sımsıcak Gün 

Merhaba ben Kennethson. Ailem, benimle beraber erkek çocuklarım Thomasson, Larson ve eşim Angetha’ dan oluşmaktadır. Biz Norveç’in Tromso kentinde yaşıyoruz. Yaşadığımız şehir kuzey kutbuna bayağı yakın olduğu için çok soğuk ve Güneş yüzünü az gören bir şehirdir. Thomasson ve Larson hep güneşli iklimlerde yaşamanın nasıl bir şey olduğunu merak ederlerdi. Biz de onlara sürpriz yapıp birkaç günlüğüne de olsa güneş görmek ve sıcak bir tatil yapmayı planladık.  Devamı için…

 

Dila Yılmaz 7/D

Ders: Sosyal Bilgiler

Konu: Köyden kente göçün oluşturabileceği olumsuz etkiler ve ne yapılmalıdır? 

İnsanlar iş ve bazı ekonomik nedenler dolayısıyla göç etme ihtiyacı duyar ve bu nedenle göçler birtakım kötü sonuçlar doğurabilir. Örneğin fabrikalar kentin içerisinde kalır bu nedenle insanlar pis havalar solumak zorunda kalırlar ayrıca konut yetersizliği artar ve insanlar sokakta yaşamak zorunda bile kalabilirler. Bu nedenler hem insanların sağlığını bozar hem de ani bir nüfus artışı görülür. Bunları önlemek için bazı şeyler yapılabilir. Örneğin köylere daha fazla yatırım yapılabilir. Devamı için…

 

Naz Uyanık 6/C

Ders: Sosyal Bilgiler

Konu: Mezopotamya’ da ya da Anadolu Uygarlıklarında yaşayan bir kişi olsanız, bir gününüz nasıl geçerdi? Yazınız.  

Mezopotamya’ da Bir Gün Ben Uruk’ ta yaşayan Sümerli bir kadınım. Geçimimi hayvancılık ve tarım yaparak sağlarım. Ziggurat adı verilen yedi katlı ve üç bölmeli tapınaklarımız vardır. Zigguratların en alt katında ürünlerimizi depolarız. Ürünlerimizi daha kolay bir şekilde taşımak için tekerleği bulduk. Depoladığımız ürünleri de halka eşit sayıda paylaştırırız. Toplamadaki dört işlemi de bu sayede bulduk. Matematik ve geometrinin temellerini attık. Bu dört işlem sayesinde ise M.Ö 3200 yıllarında çivi yazısını bulduk. Devamı için…

 

Gülsün Yaz Soydan 5/C

Ders: Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi

Konu:  Yardımlaşma 

Bir zamanlar kasabaların birinde nazik, cömert ve özellikle yardımseverler yaşardı. Onların kasabası her zaman sakin, huzurlu ve mutluluk doluydu. Herkes bu kasabayı gezip görmek hatta o kasabaya yerleşmek isterdi ama ne yazık ki kasaba bütün şehirlerden uzak ıssız bir yerdeydi. Bu yüzden kasaba sakinleri oradan ayrılamıyor veya uzaklaşamıyordu. Onlar için bu sorun değildi. Onlar bu kasabayı seviyorlardı. Bir tek sorun dışında tabi. Hikâyemiz burada huysuz ve yardımsever olmayan biri ile başlıyor. Devamı için…

 

Maide İdil İspir 11/B

Ders: Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi

Konu: Mal ile yapılan ibadetlerin, toplum ekonomisine ve üretime olan katkılarının tespit edilerek değerlendirilmesi. 

İbadet Allah’a karşı olan kulluk borcumuzu yerine getirmek üzere yaptığımız tüm iyi ve güzel davranışlara; sünnet vacip ve farzlara verilen isimdir. Bazı ibadetleri bedenimizle bazı ibadetleri malımızla yaparız. Bazıları ise hem mal hem de beden ile yapılan ibadetlerdir. Mesela, ibadetleri sınıflandırmamız gerekecek olursa; bedenimiz ile oruç tutarız, bedenimiz ile namaz kılarız. Ancak malımız ile paramız ile veya değerli eşyalarımız ile zekât veririz. Devamı için…

 

Yağmur Saygın 7/B

Ders: Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi

Konu: Ramazan ve oruç ile ilgili kavramlar nelerdir? Bu kavramlardan yola çıkarak hayalinizdeki bayramı yazın. 

On bir ayın sultanı Ramazan ayı dendiğinde ilk aklımıza gelen oruç olur. Oruçla ilgili kavramlar denildiğinde ise aklımıza sahur, imsak, iftar, teravih namazı, mukabele ve fitre gelir. Ramazan ayında bir ay boyunca oruç tutulur. Sabah ezanından önce sahura kalkılır, yemek yendikten sonra niyet edilir ve sabah ezanından sonra imsak vakti boyunca iftar zamanına kadar oruç tutulur. İftar vakti geldiğinde Allah’a dua edilerek oruç açılır. Gün boyunca Allah’a ibadet edilir, Kur-ân okunur, namaz kılınır.
Devamı için…

 

Naz Uyanık 6/C

Ders: Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi

Konu: Zamanı en iyi şekilde değerlendirmenin yollarını peygamberimizin hadislerinden örnekler vererek araştırınız. 

Zaman, Allah’ın insanlara verdiği nimetlerin en başında yer alır. Yeryüzündeki birçok nimetin alternatifi veya kaybedilmişse telafisi mümkün iken, geçen hiçbir zamanın geri getirilmesi mümkün değildir. Hadis-i şeriflere göre; Hz. Muhammed (sav), insanın dört şeyden hesap vermeden Allah’ın huzurundan ayrılamayacağını ifade etmiştir. Ebu Berse (ra)’ın anlattığı bu hadise göre şöyle buyrulmuştur: “Kıyamet günü, dört şeyden sual edilmedikçe, kulun ayakları (Rabbinin huzurundan) ayrılamaz: ‘Ömrünü nerede harcadığından, ne amelde bulunduğundan, malını nerede kazandığından ve nereye harcadığından, vücudunu nerede çürüttüğünden.”(1) Devamı için…

 

 

 

{ Geri }
Online : 38     Günlük Ziyaretçi : 148