Skip Navigation LinksAna Sayfa Duyurular Özel Ege Lisesi 25. Dönem Mezunları Kep Giydi
16 Mayıs 2016

Fotoğraf albümü için tıklayınız.

Özel Ege Lisesinden 2015-2016 öğretim yılında mezun olacak 112 öğrenci kendileri için düzenlenen Kep Giyme ve Diploma Töreni’ne katıldı. 13 Mayıs 2016 Cuma günü saat 18.30’da okulumuz Yüksel Eraslan Kültür Merkezinde başlayan muhteşem tören mezuniyet coşkusuna sahne oldu.

Özel Ege Lisesini birincilikle bitiren Simge Bender’e temsili diplomasını Özel Ege Lisesi Yönetim Kurulu Başkanı Cemil Eraslan verirken, başarılı öğrenci Okul Müdürü Aylin Musluoğlu ile yaş kütüğüne plaket çaktı. 97.13 ortalamayla okul birincisi olan Bender’in ardından, 97.03 ortalamayla Hasancan Çevik okul ikincisi, 95.89 ortalamayla Alper Bilgin okul üçüncüsü oldu.

Eraslan Vakfı bursiyerleri olan öğrencilere Vakfın Yönetim Kurulu Üyesi Ebru Eraslan başarı belgesi ve ödüllerini verdi.

Yaklaşık 850 kişinin katıldığı 25. Kep Giyme ve Diploma töreninde her öğrenciye ailesi için salonda bir kontenjan ayrıldı. Salonda yer bulamayan konuklar için bahçeye LED ekran kuruldu. Törene katılamayan öğrenci yakınları için ise internet üzerinden canlı yayın yapıldı.

 

Özel Ege Lisesi Kurucu Temsilcisi Yansı Eraslan ve Lise Müdürü Aylin Musluoğlu öğrencilerine seslendi. Kurucu Temsilcisi öğrencileri yükseköğretime uğurlamanın heyecanına onların aileleriyle birlikte tanıklık ederken, her zaman olduğu gibi gençlere yaşam boyu yol gösterecek, kılavuzluk edecek görüşlerini dile getirmeyi de ihmal etmedi. Toplumları oluşturan insanları-grupları sınıflandırırken dünya görüşü, zenginlik, tercihler, kişisel zevkler gibi çok çeşitli kriterlere dayandıranlardan farklı olarak kendisinin toplumu "yük olanlar ve yükü alanlar" şeklinde tasnif ettiğini söyleyen Eraslan sözlerini söyle sürdürdü:

Toplumları oluşturan insanların çeşitli yaklaşımlarla ayrı gruplar olarak sınıflandırıldıklarına zaman zaman şahit olmuşsunuzdur.  Dünya görüşleri, zenginlik, kişisel zevkler, tercihler, değer yargıları insanları farklı kutuplara ayırabiliyor.  Ben ise tüm toplumlar için geçerli olduğunu düşündüğüm bir tasnif kullanacağım ve insanları "yük olanlar ve yükü alanlar" şeklinde tasnif edeceğim.

“Yük olanlar"dan kastım, diğerlerinin emeğine veya maddi yoksunlukları nedeniyle desteğine ihtiyacı olanlar değildir.  Asıl söylemek istediğim, toplumlarının siyasi, sosyal, ekonomik, beşeri her türlü sisteminden ve işleyişinden şikâyetçi olup hiç üretmeyen veya çok az üreten; üstten bakan bir edayla sürekli olarak kendi toplumlarının zafiyetlerini görmeye çalışan; başka sistem veya modellere büyük bir hayranlıkla yaklaşan; o sistemlerdeki aksaklıklara karşı alabildiğince müsamahakâr iken toplumuna daima en olumsuz açıdan bakmayı okumuşluğun gereği zanneden âlim veya aydın müsveddeleridir.  Toplumların büyük hatası, bu kimselere -öğrenim düzeyleri, öğrencilik yaşamlarında veya profesyonel hayatlarında bulundukları kurumlar ve diğer birtakım sebeplerle- bazı önemli görev ve sorumlulukları teslim edip kendi kolektif aklını köleleştirmesidir.  Bunun getireceği kötülük tarife bile ihtiyaç duymaz iken insanlığın ızdırabını artırmakta oluşu bir gerçektir.

"Yükü alanlar" ile söylemek istediğim ise, yaşamlarının en erken döneminden itibaren karşı karşıya oldukları her türlü eşitsizlik ve haksızlığı bir kenara bırakıp çalışma azmiyle zorlukları bir şekilde aşmayı başarabilen, akıttığı her damla alın teriyle helal kazanç peşinde koşan, toplumun büyük bir kısmı moral değerlerden uzaklaşmışken asla çürütülemeyen ve gösterişsizce çalışan kitlelerdir.  Her sabah erkenden dükkânının önünü süpürerek iş başı yapan bir esnaf, kendi dünya görüşünün sempatizanını ortaya çıkarmaya çalışmadan insan yetiştirmek için çaba sarf eden bir öğretmen, ömrünce kazanacağı toplam maaştan daha fazlası olan bir rüşvet teklifini geri çevirerek kendi insanının ekonomik kaynağını muhafaza eden bir hâkim veya savcı, rekabet etmeyi diğerlerini zayıflatmak zannetmeyen dürüst ticaret erbabı, erk sahiplerinden gelen baskılara direnerek kalemini satmayan bir medya mensubu ve benzerlerini bu grupta saymak mümkündür.

Sevgili Mezunlar,

Maddi edinimler ne kadar fazla olursa olsun, daima ulaşılamamış bir üst mertebe olduğu algısı, günümüzün genç kuşaklarını doyumsuz hâle getiren başlıca illüzyondur.  İnsanların ihtiyaçlarının sınırsız olduğu şeklinde yazılan modern iktisat teorisi bile bu yanılgıya çanak tutmakta, özellikle reklam sektörünün en büyük hedeflerinden birinin neden genç insanlar olduğunu anlamamızı kolaylaştırmaktadır.  Bu "sınırsızlık" özlemi çağdaş insanı yeniden kodlamaktadır.  İnsanı uzun emelli bir varlığa dönüştüren bu ihtiraslar, bugünün okumuş, kentli insanında özgüven, kibir ve küstahlık kavramlarının giderek birbirine yaklaşmasının önemli sebebidir.

Modern çağın önemli sorunlarından bir diğeri, güç ahlakında yaşanan erozyondur.  Maddi, askeri, fiziksel ve ekonomik kaynakları elinde bulunduran kudretliler, nüfuz alanlarını açmak için hiçbir fren mekanizmasına ihtiyaç duymaksızın rollerini oynarken onların kararlarından etkilenen büyük kitlelerin adalet ihtiyacı da her geçen gün birikmektedir.  Fransa’nın çalkantılı günlerini yaşayan bir düşünür olan Joseph Joubert, "güçsüz adalet ve adaletsiz güç iki büyük felakettir" derken bu tehlikeye dikkat çekmiş olmalıdır.

Bu zorlu zamanlarda çok ihtiyaç duyacağınız iki varlığınız, akıl ve vicdan olacaktır.  Bu iki insani değerin hakkını vermek istiyorsanız onları kimseye vermeyiniz, emanet etmeyiniz veya kimseyi bunlarda vekil kılmayınız.

Sizlere veda etmeden önce bizim dışımızdan gelen bir anıdan söz etmek istiyorum.  Almanya’da bir lise müdürü her eğitim-öğretim yılı başında öğretmenlerine şu mektubu gönderirmiş:

"Bir toplama kampından sağ kurtulanlardan biriyim. Gözlerim hiçbir insanın görmemesi gereken şeyleri gördü. İyi eğitilmiş ve yetiştirilmiş mühendislerin inşa ettiği gaz odaları, iyi yetiştirilmiş doktorların zehirlediği çocuklar, işini iyi bilen hemşirelerin vurduğu iğnelerle ölen bebekler, lise ve üniversite mezunlarının vurup yaktığı insanlar.

Eğitimden bu nedenle kuşku duyuyorum. Sizlerden isteğim şudur:  Öğrencilerinizin insan olması için çaba harcayın.  Çabalarınız bilgili canavarlar ve becerikli psikopatlar üretmesin.  Okuma yazma, matematik, çocuklarınızın daha fazla insan olmasına yardımcı olursa ancak o zaman önem taşır. "

Gördüğünüz gibi işimizin yazılım ve donanımını, insan yetiştirmenin ilmini ve sanatını, kısaca eğitim ve öğretimi ayrı ayrı ele alan yegâne kültür biz değiliz.  Farklılıkları tehdit değil zenginlik olarak görmek, fiziksel özelliklerimizden kökenimize kadar bize ait olanın ancak diğerlerine ait olan kadar değerli olabildiğine ikna olmak, seçkinci ve didaktik yaklaşımlar yerine kucaklayıcı olana hizmet etmek toplumunuza yapacağınız en önemli katkılardan biri olacaktır.  Kaldı ki yetiştirilme amacınız olan, ülkenize ve Cumhuriyet’e hizmet etmek için yürüyeceğiniz doğru yol da budur.

Yunus Emre’nin dediği gibi

Yetmiş iki millete

Bir gözle bakmayan

Halka müderris olsa da

Yine Hakk'a asidir.

Değerli Gençler,

Özel Ege Lisesinin yirmi beşinci mezunları olarak bizlerde daima özel bir yeriniz olacağını vurgularken yarınlara dair umudumuzun kaynağı olduğunuzu aklınızdan çıkarmayacağınızı ümit ediyorum.  Yolunuz açık olsun.”

Lise Müdürü Aylin Musluoğlu da yaptığı konuşmasında her mezuniyet töreninin kendileri için yeni bir heyecan, yeni bir hüzün, yeni bir sevinç, yepyeni bir gurur ve yeni bir uğurlama anlamına geldiğini söyledi.  Her mezun grubunun kendisine has özellikler taşıdığının altını çizen Musluoğlu 25. Dönem Mezunları’na şöyle seslendi:

Gelin anı kumbaranızı kırıp, Özel Ege’de neler yaptığınıza birlikte bakalım.

·         Uluslararası sınavlarda çeşitli başarılara imza attınız, onur listelerinde yer aldınız.

·         Amerika, Kanada ve İtalya’nın saygın üniversitelerinden burs ve kabul almayı başardınız.

·         Hazırladığınız bilimsel projeler çeşitli ulusal ve uluslararası yarışmalarda sergilendi ve ödüller aldı.

·         TÜBİTAK onur köşemize Kimya dalında gümüş madalya bu dönemde geldi.

·         Google Science Fair’e Türkiye’den davet alan 5 projeden birinin sahibi oldunuz.

·         Global Genç Liderler Konferansı’nda okulumuzu ve ülkemizi başarıyla temsil ettiniz. 

·         Matematik takımının başarılı üyeleri olarak ödüllere doymadınız.

·         Yazılım kulübü kurdunuz ve bilimsel projeleri yazılımlarınız ile desteklediniz.

·         Model Birleşmiş Milletler çalışmaları kapsamında Amerika Birleşik Devletlerine, Model Kongre çalışmaları için Avrupa’ya, değişim programı kapsamında İtalya ve Çin’e  kadar gittiniz.

·         Yemek kulübü kurdunuz, ekmekler, kekler pişirdiniz.

·         Şampiyon münazırlar, voleybol, yüzme, masa tenisi takımının ve  milli takıma kadar spor kariyerini taşıyan oyuncusu ile Türkiye yarı finallerine  yükselen genç basketbol takımının iddialı ve başarılı oyuncuları, okul orkestrasının vazgeçilmez üyeleri ve Fransızca Tiyatro grubunun unutulmaz performanslarını Kanada’ya kadar götüren  tiyatrocular olarak 25. Dönem Mezunlarının öyküsüne unutulmaz imzalar attınız. 

Tüm bu çalışmaların gerçekleştirilmesinde ve başarıların elde edilmesinde emeği geçen öğretmenlerimize, mezunlarımıza öğrenim yaşamları boyunca verdikleri fedakâr destek ve bizleri yüreklendiren işbirlikleri için siz değerli velilerimize çok teşekkür ederim.

(…)

Sevgili gençler,

Bizler bu trene birkaç durak önce indiğimiz buharlı trenin rehaveti ile hızla gelişen ve düzleşen dünyaya ayak uydurmaya çalışan dijital göçmenler olarak bindik.  

Görevimiz; binlerce yıldır medeniyetleri bünyesinde barındırmış, çoğaltmış bu coğrafyada, ulusal, kültürel, manevi değerleri, kadim gelenekleri, sizlere aktarmak ve resmin bütüne odaklanmanızı sağlamak için çaba sarf etmektir.

21. yüzyılın korku ve zıtlıklar dünyasında, sizler başarı öykülerinize doğru hoşgörü, özgüven ve cesaretle yol alırken umutlarımızı yitirmemize asla izin vermiyorsunuz.

Bir varoluş ideali olarak aklınızda bilgi, yüreğinizde sevgi ve avucunuzda emeğiniz ile çıktığınız gelecek yolculuğunda vatanını seven vatandaşlar, yurduna hizmet eden adil, dürüst ve vicdanlı yurttaşlar ve yurttaşlarınıza duygudaş olunuz.

Yolunuz açık, gününüz aydın olsun.”

 

{ Geri }
Online : 83     Günlük Ziyaretçi : 1041